Ik ben bezig met het wisselen van mijn 3x gelagerd 2.25d blok voor een 5x gelagerde versie en nu was ik er al achter gekomen dat sommige bouten niet passen als je die overzet (iets met UNF ) en dat de koppeling niet zomaar past vanwege het aantal splines. Bij het overzetten van de drukgroep kwam ik er achter dat de lager die daar achterzit voor de prise-as (als ik het goed heb) aan barrels is. In het parts manual ben ik er achter gekomen dat het nummer voor de Crankshaft Bush 8566L is. Weet iemand of hier een verschil in zit tussen de 3x en 5x gelagerde blokken of kan ik dit zo vervangen?
Nog een ander puntje waar ik achter kwam is dat de bouten voor de startmotor ook anders zijn. Wat voor maat moet hier in?
Als je een wat nieuwer 5x gelagerd motorblok (zie motornummer) hebt zal het ongetwijfeld een metrisch motorblok zijn wat verklaart dat er bouten en moeren niet passen die van het oude motorblok af komen.
Het toplager is zoals in het onderdelenboek staat voor zowel de 3x als de 5x gelagerde motor hetzelfde.
Welke koppelingsplaat je nodig hebt is alleen afhankelijk van de versnellingsbak die je hebt, want er zit verder geen verschil in als je een 3x gelagerd 2.25D blok vervangt door een 5x gelagerd 2.25D motorblok. Het is wel mogelijk dat jouw 5x gelagerde motor uit een 110 komt waardoor de koppelingsplaat wel afwijkt, omdat de 110 een LT77 versnellingsbak gebruikt.
De bouten van de startmotor zijn M10, de lengte van deze bouten zal rond de 50 mm zijn, net als de bouten van het oude motorblok.