hoe kan het!!!!! Ik baal

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Richard Dries

hoe kan het!!!!! Ik baal

Bericht door Richard Dries »

Kennen jullie dat, auto net door de apk na er lang aan te hebben gesleuteld, ga je je waterdichte ontsteking vervangen voor een gewone, althans dat probeer je.
Na een tijdje kloten nog steeds geen vonk en dan, JA DAN na een paar keer starten gaat er opeens wat rammelen en aanlopen in het motorblok. Op die momenten ken je wel janken. Kan er dus nog steeds niet mee rijden.
Iemand een idee wat er gebeurt kan zijn?

Groetjes Richard Dries
Cor van Haaren

Re: hoe kan het!!!!! Ik baal

Bericht door Cor van Haaren »

Enig idee waar het aanlopen vandaan komt, heb je de lengte van de assen op de ontsteking gecontroleerd op lengte? Ging het monteren van de nieuwe ontsteking gemakkelijk of met enig geweld?
Richard Dries

De ontstekings unit paste er heel gemakkelijk in, maar het geluid komt naar mijn mening meer onderin het blok vandaan of van de startmotor of iets dergelijks

groet Richard Dries
Cor van Haaren

Bericht door Cor van Haaren »

Mmmm, kan natuurlijk toevallig zijn dat het geluid nu komt maarre lijkt me meer dat er toch iets goed foet zit. Heb je de ontsteking met een lamp gecontroleerd?
Moet ergens op 6 graden staan (9 bij LPG). Maar als het echt een mechanisch geluid is zal het niet door een verkeerd afgestelde ontsteking komen. Lijkt me beter de hele boel nog eens uit elkaar te halen en voorzichtig opnieuw te beginnen. Online help is hier erg moeilijk...
paulus

Bericht door paulus »

loopt de starter niet gewoon mee?
paulus

Bericht door paulus »

kan komen door een fout ontstekingstijdstip overigens
88Cees

Bericht door 88Cees »

Tandwieltjes van benzine starters willen wel eens loslopen, dit kan zelfs je hele vliegwiel blokeren zodat het lijkt of de motor vast staat.
Is makkelijk te repareren met een nieuwe splitpen.
Gr Cees
Richard Dries

Bedankt weer allemaal, Ik ga er zeer zeker naar kijken, en Cees zoals jij het nu omschrijft moet ik zeggen dat het wel zo ongeveer klinkt. Nogmaals allemaal weer bedankt vind dit forum machtig

groet Richard Dries
Tallguy

Bericht door Tallguy »

Wellicht een open deur v.w.b. het niet willen lopen, je weet waarschijnlijk allang dat de ontstekingsvolgorde 1-3-4-2 is, maar hou er wel rekening mee dat de verdeler linksom draait, de fout wordt nog wel een gemaakt dat men de kabels in volgorde van een rechtsdraaiende verdeler plaatst.

Dus als je rechts naast de wagen staat en op de verdeelkap kijkt :

3 1
4 2

en niet

2 1
4 3

Zoals ik al zei, wellicht weet je dat, maar toch maar even genoemd voor de zekerheid.

G-J.
D&G

Bericht door D&G »

Richard

Waar woon je ergens, wellicht kan ik of een ander even met je meekijken en horen wat er mis kan zijn.

Gerard
Plaats reactie