Uitlaat 109 benzine

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
mars

Uitlaat 109 benzine

Bericht door mars »

Nèt nu de garantie van mijn Serie 2a voorbij is, is m'n uitlaat slecht.. ;-) Nou heb ik laatst een compleet Britpart uitlaatsysteem van iemand overgenomen maar ik vraag me 1 ding af: zit er verschil in RHD en LHD?
"origineel" zat er een aangepaste uitlaat onder (ivm met de brandweeropbouw) die aan de rechterkant van het voertuig uitkwam. (in mijn geval bestuurderskant, RHD)
Nu kom ik links uit. Maakt me niet zoveel uit, ik moet net even een paar nieuwe montagesteunen lassen...

Iemand tips?

Marcel
Sjoerd

Re: Uitlaat 109 benzine

Bericht door Sjoerd »

Ja er zit verschil in en dat is precies het verschil wat je zelf hebt ondervonden, hij komt aan de andere kant onder de auto vandaan ;-). Als je alleen een andere einddemper besteld ben je klaar.

rhd 562731 (rechts onder de auto vandaan)
lhd 598538 (links onder de auto vandaan)

Sjoerd
mars

Re: Uitlaat 109 benzine

Bericht door mars »

Hee Sjoerd bedankt voor je tip!

Ik ben intussen aan 't lassen geslagen en heb nieuwe montagesteunen gemaakt aan het chassis. (zou 't zonde vinden om die demper niet te gebruiken, hij is immers nieuw)
Persoonlijk vind ik wel dat het hele uitlaatsysteem wat lager is komen te hangen dan dat ik gedacht had, vooral die kronkel rondom de transmissiesteun. Maar ja, ik ben toch geen terreinrijder, dus voorlopig laat ik 't zo! (mocht ik weer eens een nieuwe nodig hebben dan bestel ik wel een rechtse) :-)
In de loop van de week moet ik net nog even wat aan 't eindstuk van de pijp doen, die komt nu onder de carrosserie uit. (geen standaard carrosserie) Eens zien of ik op 't werk nog een bochtje kan vinden...

Marcel
Plaats reactie