Beste mensen,
We hebben een Defender 110 TD5 uit 2000, en nu doet de verwarming het niet meer. De ventilatie kan wel lucht blazen in de diverse standen, maar de lucht is koud... Wellicht is het al een tijdje, want in de zomer hebben we de verwarming natuurlijk niet aan gehad.
Tijdens het rijden is de temperatuur van het koelwater normaal, ook is er voldoende koelwater in het reservoir aanwezig.
Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen en wat we zelf zouden kunnen controleren of repareren?
Alvast brrrrrrr....bedankt!
verwarming defender 110 TD5 stuk
-
Hulk
Re: verwarming defender 110 TD5 stuk
Het kan zijn dat de kabel is losgeschoten.
Als het hefboompje op de kachelunit onder de motorkap niet beweegt als je de handel op en neer beweegt is hij los.
is eenvoudig weer vast te maken kan dan maar op 2 punten los zijn.
vico (110) ook TD5
Als het hefboompje op de kachelunit onder de motorkap niet beweegt als je de handel op en neer beweegt is hij los.
is eenvoudig weer vast te maken kan dan maar op 2 punten los zijn.
vico (110) ook TD5
-
Hugo
Misschien begrijp ik het niet goed maar doet de ventilator het nog ? Zo-nee, kijk dan eens naar de aansluiting onder de motorkap/naast de kachelunit. Daar zit een waterdichte stekker met 2 groene draden. In praktijk blijkt de stekker toch niet zo waterdicht als men dacht en treed er corrosie op aan de contacten van de stekker... hierdoor valt de kachelventilator uit.
Mvrgr, Hugo
Mvrgr, Hugo
-
fred101
Denk dat het standaard is, onze 90 uit 1999 heeft nu het zelfde probleem. Heb nog niet gekeken maar ik vermoed het kabelmechanisme.
Fred
Fred
-
Herman Z
Bedankt allemaal voor de antwoorden. Ik zal dit weekend de kabel controleren. Ik hoop maar dat het zoiets simpels is!