Hallo,
Na lange tijd kan ik eindelijk mijn meters gaan aansluiten.
Heb een 12V systeem gemaakt in mijn 24V auto. Dus de meter zijn 12V geworden. Heb een spanningsregelaar die 10V uitgeeft.
Maar hoe moet ik deze op mijn meters aansluiten? Meters hebben alle 3(water, olie en benzine) een mannetje en een vrouwtjes connector.
Ik neem aan dat ik de 10V voeding op de meter moet aansluiten op 1 van beide connectoren en dan afgaande bekabeling naar de 2 meters en naar de benzine tanks.
Maar hoe meet de de meter dat een tank bv halfvol is oid?
Ik hoor het wel. Een hoog technisch antwoord sla ik niet uit de weg....
Groet,
Niek
werking gevraagd benzinemeter
-
donk
Re: werking gevraagd benzinemeter
hoi,
10 volt is in iedergeval ok
als je ze verkeertom aansluit doen ze het ook verkeert om, vol is leeg enleeg is vol
verder werkt het gewoon met een weerstand, die variabel is door het verplaatsen van een contactpunt over een weerstands draad.
wacht in elk geval nog wat reacties af, het zou kunnen(ik weet het wel zeker), dat er nog iemand is die er meer verstand van heeft.
grtz hans
10 volt is in iedergeval ok
als je ze verkeertom aansluit doen ze het ook verkeert om, vol is leeg enleeg is vol
verder werkt het gewoon met een weerstand, die variabel is door het verplaatsen van een contactpunt over een weerstands draad.
wacht in elk geval nog wat reacties af, het zou kunnen(ik weet het wel zeker), dat er nog iemand is die er meer verstand van heeft.
grtz hans