De aansluiting van de bezineleiding op de carburateur zit niet meer helemaal vast.
De bezineleiding kan ik een paar millimeter heen en weer schuiven. Dit heeft uiteraard een, welliswaar kleine, lekkage tot gevolg.
Ik rijd altijd op LPG, maar in geval van nood zou ik het toch fijn vinden als ik ook veilig op benzine kan rijden.
Volgens mij zit het stukje benzineleiding (het gaat om de eerste centimeters tussen carburateur en de, volgens mij is het een, knelkoppeling) geperst of zo.
Ik heb het idee dat ik het los zittende stukje leiding eruit moet halen en moet vervangen door een nieuw stukje dat je erin moet persen ofzo.
Het stukje benzine leiding moet dan aan de kant van de carburateur een iets grotere diameter hebben.
Klopt dit, en hoe kom ik dan aan dat stukje benzine leiding in de juiste maat.
Gr. JohanL
88" series IIa
Smoel JohanL - Clarence[/url
Aansluiting benzineleiding op Zenith carburateur
-
roel
Re: Aansluiting benzineleiding op Zenith carburateur
hallo Johan , misschien een andere carburateurdeksel monteren waarin het pijpje wel goed vastzit.
of speciale brandstofbestendige pakking om het pijpje smeren en dan op de juiste positie vastzetten zodat er wat pakkingmateriaal tussen het pijpje en de aansluiting komt te zitten
mvg
of speciale brandstofbestendige pakking om het pijpje smeren en dan op de juiste positie vastzetten zodat er wat pakkingmateriaal tussen het pijpje en de aansluiting komt te zitten
mvg
-
Dennis101
Re: Aansluiting benzineleiding op Zenith carburateur
Als je het oude pijpje loshaal, vertint met soldeertin en netjes afwerkt wordt hij over het algemeen weer dik genoeg om lekvrij te kunnen werken.
Dennis B.
Dennis B.