Onder mijn disco zitten stabilisator stangen. Wat is het nut hiervan behalve dat die stabiliseert. En wat ga ik merken als ik die bij mijn achteras weghaal. Wat voor invloed op het rijgedrag kan ik verwachten. Heb namelijk wel eens discoos zonder gezien.
Robert
Stabilisatorstang
-
cadarn
Re: Stabilisatorstang
Klopt, je kan ze er ongesraft onder vandaan halen. Je auto helt wel meer over en zal mogelijk ook iets meer "dwarelen". Het geeft wel een veel mooiere asuitslag, maar de elandproef zou ik niet meer doen.
Jaap
Jaap
-
Bart van Dessel
De stabi-stangen hebben inderdaad een zeer positieve invloed op de wegligging en tegen het overhellen. Ik rij veel met zware auto-ambulance en dan is het effect ook goed merkbaar. Waarom zou je 'm verwijderen? In het terrein heb ik geen klagen.
-
LandRobert Disco 300TDi 1996
WAs eigenlijk gewoon nieuwschierig. Ik weet dat ze er niet voor niks zitten. Ga morgen wel eens proberen zonder en kijk wat het verschil is. Ik ga het in ider geval alleen achter doen.
Robert
Robert
-
cadarn
Voor zover ik heb ervaren merk je er achter veel minder van dan als je m voor ook verwijderd. was wel onder een 130 maar toch.
@ Bart belangrijkste reden om een stabilisator te verwijderderen is bewegingsvrijheid van je as in het terrein. Scheelt aanmerkelijk
Jaap (zonder enige stabilsatie onder welke laro dan ook)
@ Bart belangrijkste reden om een stabilisator te verwijderderen is bewegingsvrijheid van je as in het terrein. Scheelt aanmerkelijk
Jaap (zonder enige stabilsatie onder welke laro dan ook)