300 dti of td5

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Kamphuis

300 dti of td5

Bericht door Kamphuis »

hallo allemaal,
de kenner behoren het te weten, ik kan een mooie def 90 300 tdi kopen of een niet zo'n mooie 90 td5 de prijs onderling doet niet zoveel, wat is nu verstandiger. Ga er wel deftig mee terrein rijden net zo als mijn oude 90. kennen jullie de voor en nadelen. Weet alwel dat m'n achter lier niet onder een td5 past en doen die 20 pk extra het ?? alvast bedankt voor jullie reactie,

groeten

Marcel
Lauran

Re: 300 dti of td5

Bericht door Lauran »

Ik heb een van de laatste 300 Tdi 110 hcpu,
toen ik heb besteld heb in septemer 1998
kon de dealer niet zeggen of het een 300 Tdi of een td5
zou worden.

is een super motor in alle opzichten, minder elektronica
en veel minder diesel per kilometer.
Jurjen

Bericht door Jurjen »

Ik heb een Defender 90 300 TDI uit 2001.
Gekocht in Duitsland een paar maanden geleden. Het is dan een zg. export voertuig.
Ook ik heb liever een 300 TDI dan een vroege TD5.
Jurjen
Ruud

Bericht door Ruud »

Een 300tdi of een TD5 hebben zo hun eigen karakters, voor en nadelen.

Wat een 300tdi betreft kan ik je niets vertellen, maar wel van een 2.5td een 200tdi en een TD5.

Zelf heb ik de afgelopen 2 1/2 jaar zeer tevreden met een TD5 gereden, zonder enig noemenswaardig probleem.
Het is een beregoede en soepele motor, waar op lange reizen zuinig mee kan worden gereden. (Polen, Duitsland, Frankrijk, Spanje en Portugal)
In het terrein merk je het voordeel van het motormanagement heel goed.
De computer vangt heel veel op, je kunt zonder gas geven prachtig mooi rijden.
Over rosten heen kruipen, hellingen op en afrijden is een feest.

Je moet eigenlijk beide modellen eens proberen en ervaren.
Voel het verschil en kies dan.

Wat de elektronica betreft, dit kan een probleem zijn bij doorwading waarbij het waterpeil tot aan je deuren staat, maar als je de bak onder de rechterstoel behandeld is het risico redelijk uit te sluiten.

Wat ik al zei ik heb 2 1/2 jaar 99dkm gereden zonder enig probleem met de elektronica of techniek.

Het is dat mij dagelijkse km's in de Rotterdamse files om een automaat vraagt, vandaar dat de TD5 wordt verkocht, maar had ik voldoende middelen gehad was hij zeker NIET te koop geweest.
Plaats reactie