Electriciteidsvraagje.

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
ron 109LPG

Electriciteidsvraagje.

Bericht door ron 109LPG »

Als ik in Laura mijn nokia 70 aan de voeding aansluit krijg ik op de radie een storing die klinkt als het draaien van een ventilator (woesh woesh) als ik de voeding re af haal heb ik dat probleem niet. Het zelfde probleempje heb ik met het gebruik van mijn 27MC.
Wat kan de oorzaak zijn?
Ik heb geen autoradio (die hoor je tocht niet) dus ik weet niet of ook die zou storen.
Volgens mij is de onsteking en de voeding naar de bougies dus niet het probleem (anders zou ik het ook horen als ik de voeding niet heb aangesloten.
Graag zou ik een ena nder storings vrij willen hebben omdat ik dan tijdens het rijden middels de oordopjes ook nog radio heb.
Wie weet een oplossing?
Of wat is het probleem en wat doe ik er aan?
Geert 88 SIII D

Re: Electriciteidsvraagje.

Bericht door Geert 88 SIII D »

Beste Ron,

ik kan me goed voorstellen dat dit toch de ontsteking is.

In de 60er jaren moest voordat er een radio in de auto gebouwt kon worden eerst een ontstoringsset( bestaande uit andere bougie kabels en doppen) ingebouwd worden. Deed je dit niet, dan stoort de ontsteking op de electronica, en dan met name het hoogspanningsgedeelte achter de bobine. Dit zorgt voor een behoorlijk electromagnetisch veld en dat hoor je.

Groetjes

Geert
Kapitein Iglo

Bericht door Kapitein Iglo »

Bij mij onstaat er een ander effect (diesel 2,25): als ik mijn bakkie aan heb, en ik zet het pompje van mijn ruitenwisser aan, krijg ik een ruis over het bakkie, precies zolang ik het pompje indruk.

Zelfde idee denk ik, maar heeft dus niks met de ontsteking te maken maar meer met de stroomvoorzieing van het item wat je hebt aangesloten.

Ja, ik ben weer een meester in helderheid...
ron 109LPG

Bericht door ron 109LPG »

Dat dacht ik eerst ook, maar dan moet hij toch ook storen als de voeding er uit is?
of snap ik er nu niets meer van?
Ron en een gestoorde Laura
Plaats reactie