verschillende kwaliteit stuurkogels?

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Finn

verschillende kwaliteit stuurkogels?

Bericht door Finn »

Kan iemand vertellen waarin de verschillende soorten stuurkogels voor series III landrovers van elkaar afwijken?
Zijn de OEM kogels prima om te nemen, of is het verstandiger om voor een wat duurdere kogel te gaan?

Gr,
Finn
Sjoerd

Re: verschillende kwaliteit stuurkogels?

Bericht door Sjoerd »

hoi Finn,

Persoonlijk vind ik een vetnippel op de kogel een pre.
Marco (Outback Africa)

Bericht door Marco (Outback Africa) »

Vetnippel is idd handig. Duurdere en de OEM zijn in ieder geval beter dan de goedkope types die ik nooit meer koop. Gr. Marco
Dennis101

Bericht door Dennis101 »

Staar je vooral niet blind op de smeernippel, de Lemforder en TRW stuurkogels zonder smeernippel zijn veel beter dan de meeste aangeboden imitaties met een smeernippel.
Veel imitaties hebben nieuw al dezelfde speling als goede kwaliteit stuurkogels met 20 jaar levenservaring.
Als het goed is moet ik ergens nog een foto hebben van het absolute dieptepunt wat ik op dit gebied meegemaakt heb, als ik die weer gevonden heb plaats ik hem wel een keer op het prikbord.

Dennis B.
CamperChris

Bericht door CamperChris »

Ik heb het er eens met een garageman over gehad (Rega of GetVisual, wet niet meer), die vertelden dat een smeerbare kogel in nieuwstaat al speling heeft, anders is er geen plaats voor het vet. Punt is dat dat vet met 1 stuurbeweging al weer is weg gedrukt en je alleen speling over houdt. klinkt logisch..

Een niet-smeerbare kan dus wel beter zijn als een smeerbare kogel.

gr, CamperChris
www.opwielen.nl
Finn

Bericht door Finn »

die speling kan je opmenten door de wagen op te krikken en het wiel horizontaal heen en weer te bewegen?
Gert

Bericht door Gert »

Nou volgens mij is het het makkelijkst om de auto op de grond te laten.
Vraag iemand of hij korte slagjes maakt met je stuur, dan kun je precies zien welke onderdeel star is, en welke niet of minder.

Groeten,

Gert
Henk Bossinade

Bericht door Henk Bossinade »

Finn,je kunt ook de wagen op de grond laten staan en een 2e persoon "gedoseerde" Li/Re rukjes aan het stuur laten geven.Lijkt mij de meest eenvoudige manier.Zoals Dennis al vertelde,investeer liever wat meer in de orginele kogels en je bent een hele tijd van de problemen af.Ben je op den duur toch nog goedkoper uit en vooral je wagen blijft betrouwbaar! Geldt overigens voor alle "goedkope" immitatie onderdelen!Vr gr Henk B.
Plaats reactie