Ik ben op zoek naar een leuke Defender 90 om off-road en on-road te rijden. Ik heb een 110 TD en 110 TD5 allebei diesel. Nu zie ik een aantal leuke 90’s staan met een 2,5 benzine motor. Ik heb alleen een aantal twijfels, kan met een 2,5 benzine je goed off-road?
En hoe rijd dit op de weg?
Groet,
Jorre
2,5 Benzine off-road revaring
-
Ex-fietser
Re: 2,5 Benzine off-road revaring
Met een 2.25 hebben ze Africa toegankelijk gemaakt. De 2.5 is een beetje sterker en heeft een groter koppel. Het lijkt me dus geen probleem. Hij is waarschijnlijk wel lawaaiiger en een topsnelheid van 100.
Die wagens rijden ook liever naast de weg met een wat gemoedelijker gangetje. Het gaat niet hard maar je komt er wel overal mee.
Met mijn 2.25 S3 heb ik geen problemen zowel op als naast de weg.
De juiste banden op het juiste terein is belangrijker dan pk's.
Arnold.
-
JK
Re: 2,5 Benzine off-road revaring
De 2.5 mpi Defender loopt wel mooi op de weg,maar met een dikke kar er achter
had hij niet veel over,en gebruikte nog al wat.Heb er in gereden in spanje,een ex politie auto daar.(staan er een paar te koop in milaan( blauwen.))
Wou er ook een kopen,maar heb er maar van afgezien.
gr JK
had hij niet veel over,en gebruikte nog al wat.Heb er in gereden in spanje,een ex politie auto daar.(staan er een paar te koop in milaan( blauwen.))
Wou er ook een kopen,maar heb er maar van afgezien.
gr JK
-
Jorre
Re: 2,5 Benzine off-road revaring
Met die 110 is het goed off-road rijden. Alleen ga ik er een verkopen en de ander is net nog te nieuw om er mee los te gaan.
Dus de oplossing is een gave Defender 90 die ik heerlijk kan ombouwen naar een speelje.
Jorre
Dus de oplossing is een gave Defender 90 die ik heerlijk kan ombouwen naar een speelje.
Jorre
-
88Serie123
Re: 2,5 Benzine off-road revaring
Praat eens met Bowy. Die heeft zware terreinervaring in het misbruiken van 2.5 benzine.