Mijn laro 109 van 1979 is volgens mij aan nieuwe startmotor toe.
In ieder geval wil ik hem uit de landrover halen om deze wat beter te bekijken
Accu kabels los gemaakt
Nu de startmotor nog, ik meende dat die met twee bouten vast zat, die heb ik nu los.
Kan iemand mij zeggen hoe die verder aan het chassis vast zit ?
met dank Max van der Kwaak
startmoter
-
Ex-fietser
Re: startmoter
Een militaire s3D 24 volt startmotor zit met drie bouten aan het belhouse vast. Alle drie los en dan pak je hem er zo vanaf.
De andere motoren weet ik niet.
Arnold
-
Apke
De startmotor van een 2.25 D zit met drie bouten vast. Alle drie zitten ze op de belhouse. Volgens mij is dit voor de 12v en de 24v gelijk (de belhouses zijn immers hetzelfde).
Bij de 2.5 D die ik er nu in het zitten zit er aan de achterkant van de startmotor (voorkant van de motor) ook nog een hoek strip verbinding tussen de startmotor en het blok.
Apke
www.larrie.nl
Bij de 2.5 D die ik er nu in het zitten zit er aan de achterkant van de startmotor (voorkant van de motor) ook nog een hoek strip verbinding tussen de startmotor en het blok.
Apke
www.larrie.nl
-
Chispa
Valt soms toch wat tegen.
Heb een 109 Diesel en inderdaad de startmotor zat maar met een paar bouten vast.
Maar om het geval uit de motorruimte te krijgen was ook demontage van de uitlaat nodig.
Begin gewoon en kijk hoever je komt, komt bijna altijd ook weer goed.
Fred
Heb een 109 Diesel en inderdaad de startmotor zat maar met een paar bouten vast.
Maar om het geval uit de motorruimte te krijgen was ook demontage van de uitlaat nodig.
Begin gewoon en kijk hoever je komt, komt bijna altijd ook weer goed.
Fred