voor mijn Rangerover Landrover project heb ik een olie koeler nodig voor de automaat bak.
Orgineel zit er een langwerpige olie koeler voor onder het chassis.
Maar omdat ik waarschijnlijk een 200tdi radiator ga plaatsen (heeft nagenoeg dezelfde capaciteit als de v8 radiator. heb ik een geintergreerde olie koeler over
maar nu vroeg ik me af de olie in de automaatbak door een pomp gestuwd word en en of deze sterk genoeg.
Prima sterk genoeg. Maar pas wel op met die andere koeler dit ivm vervuiling die er nog in zit. Koeler voor de automaat moet brand!!!schoon zijn ivm de gevoeligheid voor vuil in de olie bij een automaat.
Bij een 'normale' automaat koeling is er een koeler in de radiateur en een koeler voor de radiateur. Dus een olie-lucht koeler en een olie-koelvloeistof koeler. Ik durf niet te garanderen dat het voldoende gaat zijn als je alleen een olie-koelvloeistof koeler hebt. Ik hoop dus wel dat je beide koelers wilt gaan gebruiken.