Radiale speling op de vooras Defender 110 Td5

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Rene [I Korona]

Radiale speling op de vooras Defender 110 Td5

Bericht door Rene [I Korona] »

Bij het doorsmeren van de aandrijfassen merkte ik dat ik de aandrijfas naar het voordiff ongeveer een 10 graden met de hand kon draaien. De achteras daarin was geen beweging te krijgen. Op de vooras heb ik geen axiale speling.

Is dit een normale speling of ga ik hier iets aan doen ?

groeten

Rene
Dennis101

Re: Radiale speling op de vooras Defender 110 Td5

Bericht door Dennis101 »

Met maar 10 graden is hij als nieuw, niets aan doen dus.
Dat de achteras helemaal geen speling had in deze richting komt waarschijnlijk omdat de handrem erop stond.

Dennis B.
G-men

Re: Radiale speling op de vooras Defender 110 Td5

Bericht door G-men »

Kijk, dat is mooi om te horen. Ik zat zelf vanmiddag hier in Frankrijk eigenlijk met dezelfde vraag. Ook ik kon de as een graadje of 10 verdraaien; viel me op nadat ik de koppelingsolie vervangen had. Achter zat er ongeveer net zoveel speling in.
Teglijkertijd ook de voorremmen even schooongemaakt; ze piepten als een gek (als je niet remde....)
Zal iets met de lokale (modder)wegen te maken hebben gehad; ik was al bang dat ik een hele vakantie niets te doen zou hebben.....

Wat me afgelopen dagen wel opviel was dat er wat mechanisch geluid uit de aandrijving kwam toen ik hem gebruikte om op de motor af te remmen tijdens een afdaling van een 12%.... Dit is echter niet echte een normale belasting en ik kan me wel voorstellen dat er dan wat extra geluid gemaakt wordt.
De wagen rijd verder super; en de V8 is echt genieten in deze heuvels. Dit tot enig ongenoegen bij een vriendin die me in een 1200 kever heuvelopwaards niet helemaal bij kan houden.....

Greetz, Gerrit
Plaats reactie