landrover 88 RDW vraag ???
-
bigfoot
landrover 88 RDW vraag ???
Hallo
Zaterdag gaan wij onze nieuwe aankoop op halen een landrover 88.
Maar nu heb ik even een vraag over kentekens en de RDW.
Deze auto staat op een belgisch kenteken en moet nog ingevoerd worden.
De eigenaar daar voor was een Nederlander. Er zitten namelijk nog papieren bij kenteken deel 1,2 en 3.
Maar nu is het gekken er van het Nederlandse kenteken 09-XF-30 staat nog vermeld bij de RDW ( RDW internet ). Maar er zij geen Nederlandse kenteken platen meer van. Er zitten wel Belgich papieren bij . Er word ook niet elk jaar betaald voor de schorsing. Of het nu een grijs of een geel kenteken is weet ik ook niet.
De verkoper wil zaterdag met ons bij het postkantoor gaan kijken of wij toevallig een Nederlands kenteken er bij kunnen krijgen. Daarna willen wij hem gelijk weer schorsen. Om dat hij nog niet klaar is om hem dan ook gelijk APK te laten keuren.
Graag wat uitleg hoe het mogelijk is dat er nog kenteken papieren van zijn en dat hij nog bij de RDW staat vermeld. En wat kunnen wij nou het beste doen.
Mvg,
Bigfoot
Zaterdag gaan wij onze nieuwe aankoop op halen een landrover 88.
Maar nu heb ik even een vraag over kentekens en de RDW.
Deze auto staat op een belgisch kenteken en moet nog ingevoerd worden.
De eigenaar daar voor was een Nederlander. Er zitten namelijk nog papieren bij kenteken deel 1,2 en 3.
Maar nu is het gekken er van het Nederlandse kenteken 09-XF-30 staat nog vermeld bij de RDW ( RDW internet ). Maar er zij geen Nederlandse kenteken platen meer van. Er zitten wel Belgich papieren bij . Er word ook niet elk jaar betaald voor de schorsing. Of het nu een grijs of een geel kenteken is weet ik ook niet.
De verkoper wil zaterdag met ons bij het postkantoor gaan kijken of wij toevallig een Nederlands kenteken er bij kunnen krijgen. Daarna willen wij hem gelijk weer schorsen. Om dat hij nog niet klaar is om hem dan ook gelijk APK te laten keuren.
Graag wat uitleg hoe het mogelijk is dat er nog kenteken papieren van zijn en dat hij nog bij de RDW staat vermeld. En wat kunnen wij nou het beste doen.
Mvg,
Bigfoot
-
HLaan
Re: landrover 88 RDW vraag ???
Probeer op het postkantoor de auto te schorsen met de NL papieren dan merk je snel genoeg of het kenteken nog correct geregistreerd staat. Kentekenplaten kan je op vele adressen bestellen maar dan moet je eerst zeker zijn dat het kenteken in orde is. Uiteraard kan je ook met de RDW bellen maar persoonlijk zal ik zien de auto te schorsen, lukt dat dan kenteken platen bestellen.
Succes,
Huub
Succes,
Huub
-
Andrew V8 RRC
Niet naar de rdw , wel aangeven dat je de auto hebt gekocht dus netjes op naam zetten in NL en schorsen dan bij de rdw inverband met verlies ( die vorige eigenaar toch!!) platen een nieuwe kenteken aanvragen (komt dan een 1tje op te staan) binnen twee weeken heb je een nieuw kenteken in de bus. schorsing wordt overgenomen naar kenteken 09-eentjete-XF-30 (net als de apk bij mij toen ik van grijs kenteken Naar geel ging)
zo hoef je niet naar de RDW kost enkel het bedrag van de plaaten en rdw kosten (+- 60 euro??) en als je zover bent gewoon bij apk boer langs en tuffen maar.
Groetjes Andrew
zo hoef je niet naar de RDW kost enkel het bedrag van de plaaten en rdw kosten (+- 60 euro??) en als je zover bent gewoon bij apk boer langs en tuffen maar.
Groetjes Andrew
-
Andrew V8 RRC
ja maar om een nieuwe kenteken te krijgen moet je wel de oude plaat(en) in bezit heben en zal/Mag een kenteken perser geen nieuwe maaken dit ivm froude.
je buurman zal maar rond blazen met een kopie van jou plaat op zijn auto!!! krijg jij alle prosessen.
dus zul je idd moeten proberen de auto op naam te zetten en dan een nieuw kenteken ivm verlies platen (Stont al zo lang still in onderdelen, kan ze nergens meer vinden!!) twee weeken later is alles weer normaal net als of de auto nooit NL uit geweest is.
Groeten Andrew
je buurman zal maar rond blazen met een kopie van jou plaat op zijn auto!!! krijg jij alle prosessen.
dus zul je idd moeten proberen de auto op naam te zetten en dan een nieuw kenteken ivm verlies platen (Stont al zo lang still in onderdelen, kan ze nergens meer vinden!!) twee weeken later is alles weer normaal net als of de auto nooit NL uit geweest is.
Groeten Andrew
-
Patrick
Ziet er uit als een oud geel kenteken.
Geen geneuzel met BPM oid.
Bij her-invoer zul je toch een nieuw kenteken krijgen verwacht ik.
Vooraf navragen bij de RDW kan volgens mij geen kwaad.
4x4-groeten,
Patrick
www.4x4andmore.com
Geen geneuzel met BPM oid.
Bij her-invoer zul je toch een nieuw kenteken krijgen verwacht ik.
Vooraf navragen bij de RDW kan volgens mij geen kwaad.
4x4-groeten,
Patrick
www.4x4andmore.com
-
Frans Mien Mesjien
Bij blauwe platen komt er geen 1-tje op te staan. Je kan gewoon nieuwe bestellen, het zijn geen GAIK-platen.
Bij herinvoer blijf je hetzelfde kenteken houden. (hopelijk heb ik het goed).
Bij herinvoer blijf je hetzelfde kenteken houden. (hopelijk heb ik het goed).
-
Dennis101
Waarschijnlijk is de auto al lang geleden uitgevoerd uit Nederland, want voor 1995 was er nog geen houderschapsbelasting en kon je een auto gewoon buiten de openbare weg wegzetten zonder dat je hoefde te schorsen (kon toen zelfs niet).
Wat betreft de kentekenpaten is het in dat geval allemaal nog eenvoudiger, want GAIK kentekenplaten bestonden toen nog niet dus het hele verhaal van Andrew kun je dan vergeten.
Dit is overigens eenvoudig te controleren op het kenteken, bij afgifte van GAIK kentekenplaten zit er een blindstempel op kenteken deel 1.
De kans bestaat wel dat je niet zondermeer het kenteken over kan schijven of een APK keuring kan laten afmelden. De gegevens zijn nog wel aanwezig bij de RDW, maar waarschijnlijk moet je daar dan nog wel langs om hem weer op de weg te krijgen.
Bij het postkantoor kom je daar vanzelf wel achter (of juist niet en lukt het gewoon).
Misschien dat er anderen zijn die hier iets zinnigs over kwijt kunnen.
Dennis B.
Wat betreft de kentekenpaten is het in dat geval allemaal nog eenvoudiger, want GAIK kentekenplaten bestonden toen nog niet dus het hele verhaal van Andrew kun je dan vergeten.
Dit is overigens eenvoudig te controleren op het kenteken, bij afgifte van GAIK kentekenplaten zit er een blindstempel op kenteken deel 1.
De kans bestaat wel dat je niet zondermeer het kenteken over kan schijven of een APK keuring kan laten afmelden. De gegevens zijn nog wel aanwezig bij de RDW, maar waarschijnlijk moet je daar dan nog wel langs om hem weer op de weg te krijgen.
Bij het postkantoor kom je daar vanzelf wel achter (of juist niet en lukt het gewoon).
Misschien dat er anderen zijn die hier iets zinnigs over kwijt kunnen.
Dennis B.
-
Ron bolleboom
een oud kenteken is sowieso niet over te schrijven (niet actueel) en een auto kan niet in 2 landen ingeschreven staan dan moet het uitgevoerd zijn . herinvoer stelt niets voor gewoon langs de rdw met de papieren uit belgie en dan krijg je het oude kenteken weer op de auto .er is geen techniche keuring meer voor nodig alleen een indentiteits controle van het voertuig . moet dan wel rollend naar binnen dus niet op een ambulance
-
Paul
Ik zou wel m'n best doen om dat kenteken te houden, is wel gaver dan zo'n Y-type import kenteken