Discovery TD5 brandstof-meter perikelen

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
PaneVino

Discovery TD5 brandstof-meter perikelen

Bericht door PaneVino »

Allen,

Wat ik nu weer heb... Mijn brandstofmeter valt helemaal naar 0, terwijl mijn tank meer dan genoeg gevuld is.

Het euvel manifesteert zich niet als ik 's ochtends start.. nee, dan zie ik prima hoeveel brandstof in mijn tank zit. Echter, zodra ik enige minuten rijdt, dan FLLLLLOEPSSSS valt de wijzer naar beneden en gaat het reserve-lampje branden.

Ik heb ook gemerkt dat af en toe de meter weer aansprong, maar dat lijkt uitsluitend te zijn bij het nemen van dremptjes.

Als terugkerende factoren lijken warmte en/of bewegingen (hobbels) van invloed te zijn... "Lijken", want ik snap er niets meer van.

Ik heb, op aanraden van de sleutelaar/garage hier verderop, de stekker onder mijn laadruimte los gehaald, schoongemaakt en ingespoten met cotactspray, maar dat heeft helaas niet geholpen.

Wie o wie weet raadt / heeft aanwijzigen???

PS.
Ik heb er wellicht ook eentje, al wordt die ontkracht door de sleutelaar/garage. Ik had namelijk nooit ergens last van totdat ik mijn auto voor een beurtje (olie verversen, filters verversen, etc ( een beetje luiheids-beurtje geeft ik toe)), waarbij ook mijn waterslag vervangen moest worden, gebracht had en mijn auto terug kreeg.... DIrect daarna nam ik het euvel voor de eerste keer waar.
Wederom snap ik er niets van.

Re: Discovery TD5 brandstof-meter perikelen

Bericht door Han »

je omschrijving klinkt als een wegvallend kontakt ergens tussen opnemer en meter.

Grtzz,

Han
PaneVino

Bericht door PaneVino »

Dat woordje "ergens" .... Ik heb me laten vertellen dat er een kabeltje van achteruit, bij de tank, naar de computer onder mijn stoel zou lopen. En vandaar weer naar het metertje.... De vraag is dus waar dat "ergens" zou kunnen zijn....

Vooral het wegvallen onder schijnbare invloed van temperatuur vind ik zo bijzonder... (bijzonder opvallend eigenlijk)
Han

Bericht door Han »

Dat "ergens" is inderdaad precies het probleem :-)
en de kunst van het storingzoeken!

eigenlijk zou je dus moeten uitvinden waar het bewuste draadje langs gaat en alle verbindingen die erin zitten checken/schoonmaken.

Grtzzz,

Han
PaneVino

Bericht door PaneVino »

Ik had vanmorgen, na gisteren geen resultaat te zien, geen last van het euvel... Vanmiddag echter, precies na een drempel, viel de meter weer uit... Een drempel later ging ie weer aan en dat nog precies 2x...

Het lijkt dus op iets met de vlotter... Maar hoe kom ik daar bij???
Plaats reactie