Hoi Prikkers,
Ik probeer momenteel bladveertjes in een schakelgroep sIII te plaatsen. Ik heb echter weinig succes. Wat het moeilijk maakt is dat de versnellingsbak niet verwijderd is.
Mijn vraag is: moet de middenring van de synchro naar voren of naar achter geplaatst zijn om het plaatsen te vergemakkelijken? Of kan ik stoppen want ik merk dat de ring weer gangbaar is en ga ervan uit dat ik de derde en de vierde versnelling weer kan gebruiken. Er zit nog maar één bladveertje in is dat genoeg?
Bladveertjes schakelgroep
-
Dennis101
Re: Bladveertjes schakelgroep
De synchro moet in een van de uiterste standen staan om het veertje gedeeltelijk te plaatsen, door de synchro een keer naar de andere uiterste stand te duwen en weer terug valt hij op z'n plaats.
Zorg er wel voor dat alle drie veertjes geplaatst zijn, ze zorgen ook voor het centreren van de synchro en zijn van belang voor het goed functioneren van de blokkering die ervoor zorgt dat de gewenste versnelling pas gekozen kan worden als de primaire as en het desbereffende tandwiel een gelijke snelheid hebben.
Bij het ontbreken van een of meerdere veertjes zal de 3e en 4e versnelling door slijtage steeds moeilijker zonder kraken ingeschakeld kunnen worden, totdat hij constant uit de versnelling schiet en er niet meer mee te rijden is.
Houdt ook in gedachten dat het steeds moeilijker is geworden om kwalitatief goede versnellingsbak onderdelen te vinden voor de LT76.
Dennis B.
Zorg er wel voor dat alle drie veertjes geplaatst zijn, ze zorgen ook voor het centreren van de synchro en zijn van belang voor het goed functioneren van de blokkering die ervoor zorgt dat de gewenste versnelling pas gekozen kan worden als de primaire as en het desbereffende tandwiel een gelijke snelheid hebben.
Bij het ontbreken van een of meerdere veertjes zal de 3e en 4e versnelling door slijtage steeds moeilijker zonder kraken ingeschakeld kunnen worden, totdat hij constant uit de versnelling schiet en er niet meer mee te rijden is.
Houdt ook in gedachten dat het steeds moeilijker is geworden om kwalitatief goede versnellingsbak onderdelen te vinden voor de LT76.
Dennis B.
-
Ernst
Re: Bladveertjes, handoek in de ring
Ik krijg het niet voor elkaar, bloed en zweet vind ik voldoende.
Er is blijkbaar meer gevoel voor nodig, dan wat in mijn vingers zit.
Wel balen, opties?.
Groet Ernst
Er is blijkbaar meer gevoel voor nodig, dan wat in mijn vingers zit.
Wel balen, opties?.
Groet Ernst