Motorsteunen 110

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Jurriaan

Motorsteunen 110

Bericht door Jurriaan »

Als de 2,25L benzine van m'n One Ten eruit gaat om plaats te maken voor een 300Tdi Defender blok met R380 Defender bak, kunnen dan m'n motorsteunen blijven zitten op dezelfe plaats? Of moet er dan toch gelast worden aldaar?

Jurriaan.
joris LW

Re: Motorsteunen 110

Bericht door joris LW »

Jurriaan

Volgens mij moet je van de steunen van je verdeelbak laten zitten en daar uit gaan meten.
De verdeelbak is geloof ik het zelfde als die van een 300Tdi.
En dan naar voren gaan werken dan kun je bepalen waar de motorsteunen moeten komen.
De aandrijfassen blijven dan ongewijzigd

We varen nu in het zelfde schuitje dus ben benieuwwd wat jij allemaal tegen gaat komen
Denk dat we starks vaak me de zelfde vragen zullen zitten
makelijk voor de andere prikker hoeven ze maar een keer antwoord te geven

groeten Joris LW
Arie

Bericht door Arie »

Dat wordt lassen.

Steunen gebruiken die bij de 300 TDI horen.

Arie
Arie

Bericht door Arie »

Het volgende voor de ombouw

Als je de versnellingsbak op de positie wil laten zitten waar hij nu zit (oude situatie) dan wijzigen de volgende onderdelen (of kunnen niet origineel gebruikt worden).

- Koelven tunnel
- Olieleidingen (oliekoeler)
- Tunnel altijd aanpassing
- Motorsteunen opnieuw positie altijd (nieuwe motorsteunen 300 TDI)
- Positie versnellingsbak steun 300 TDI. (1 gat extra boren volgens mij)
- Handrem positie
- Uitlaat altijd
- Brandstofleidingen
- Lucht aanzuig van L naar R
- En nog veel kleine zaken om te wijzigen.

Het zelfde blijft :

- Aandrijfassen

Als je nog meer wilt weten moet je maar even off list mailen.

Heb zelf een 300 TDI met R380 uit disco in LR 110 2.5 TD ingebouwd.

Arie
Jurriaan

Bericht door Jurriaan »

Arie, dank voor je uitleg. Maar een Disco en Defender R380 verschillen toch van bellhouse lengte? Zou mijn motor dan niet op dezelfde plaats komen?

Jurriaan.
Arie

Bericht door Arie »

Bellhouse lengte Disco en Defender R380 bak is hetzelfde
Jurriaan

Bericht door Jurriaan »

Ah, dus het past alleen als je een R380 met kort bellhouse erachter zet? Zoals de R380 die achter de 200Tdi past.

Jurriaan.
Scratch

Bericht door Scratch »

De R380 van een 200TDI heet LT77 :-)

Gewoon bak ophangen en zelf even 2 motor steunen tegen het chassis aanlassen.
Ik heb wat plaatjes genomen van 8mm dik en de motor rubbers gebruikt van de TDI.

gr Eric
Jurriaan

Bericht door Jurriaan »

Nee, bedoel de R380 met kort bellhouse, die Ashcroft op bestelling maakt bijvoorbeeld. M'n vader had jaren geleden achter z'n 200Tdi zo'n heel kort bellhouse zitten, zodat de motor op z'n plek kon blijven staan. Moest men wel een compleet nieuwe bak voorzien van een nieuwe hoofdas en een ander bellhouse, goedkoop was dat geloof ik niet

Misschien dat dat dan wel een optie is, en anders inderdaad maar steunen verplaatsen, hoewel ik daar niet zo van gecharmeerd ben. Zou het met de LT77 die er nu inzit wel passen op dezelfde motorsteunen? Misschien is dat ook nog wel een tijdelijke oplossing.

Jurriaan.
Jurriaan

Bericht door Jurriaan »

Ja, komt veel hetzelfde bij kijken inderdaad. Zeker omdat de jouwe ook een benzine was en ook een diesel wordt. Ik blijf jouw project op de voet volgen, misschien kom ik wel een keer kijken als je bezig bent. Ik heb waarschijnlijk iets minder haast Van welke 1e toelatingsdatum is de jouwe?

Jurriaan.
Plaats reactie