Na een reparatie van mijn freelander waarvoor de stroom van de auto moest, moet opnieuw de code voor de radio worden ingevoerd. Code uiteraard weg dus van de dealer de code gehad, maar dit lukte niet ook niet na een aantal pogingen. Nu schijnt de radio geblokkeerd en kan een code invoeren ook niet meer.
Vraag: Is er een manier om de radio weer aan de praat te krijgen of moet ik hem weggooien zoals de dealer mij vertelde en een nieuwe kopen. Zo ja, wie en waar kan dit worden hersteld?? Liefst in de buurt van Groningen
Groeten Willem
decoderen radio
-
Dennis101
Re: decoderen radio
Ik heb de handleidingen van de toegepaste radio's tot en met 2002 bekeken en de radio's kunnen zich op 2 manieren gedragen na verkkerd ingevoerde codes.
De eerste is dat de tijd voordat een nieuwe code ingevoerd kan worden zich steeds verdubbeld (1 minuut, 2, 4, 8 etc.)
De andere is dat na 4 foute pogingen een wachtijd ingaat van 1 uur alvorens een nieuwe poging kan worden ondernomen. gedurende die tijd (geldt ook voor de andere types) moet de radio aan staan, want anders begint de wachttijd weer opnieuw.
Weet je zeker dat je de code op de juiste manier hebt ingevoerd?
Het schijnt wel mogelijk te zijn om de code te verwijderen, maar ik vraag mij af of dit de moeite waard is gezien de prijzen van een nieuw exemplaar van een ander merk.
Mocht het zo zijn dat er bij jou in de tussentijd een andere radio is geplaatst, dan heb je niet zoveel aan de code van de dealer.
Dennis B
De eerste is dat de tijd voordat een nieuwe code ingevoerd kan worden zich steeds verdubbeld (1 minuut, 2, 4, 8 etc.)
De andere is dat na 4 foute pogingen een wachtijd ingaat van 1 uur alvorens een nieuwe poging kan worden ondernomen. gedurende die tijd (geldt ook voor de andere types) moet de radio aan staan, want anders begint de wachttijd weer opnieuw.
Weet je zeker dat je de code op de juiste manier hebt ingevoerd?
Het schijnt wel mogelijk te zijn om de code te verwijderen, maar ik vraag mij af of dit de moeite waard is gezien de prijzen van een nieuw exemplaar van een ander merk.
Mocht het zo zijn dat er bij jou in de tussentijd een andere radio is geplaatst, dan heb je niet zoveel aan de code van de dealer.
Dennis B
-
Oscar-TD4
Willem,
Aanvullend op Dennis, radio eruit.
Serienummer opschrijven en daarbij de code opvragen bij de importeur. Als dat nog niet werkt weet ik misschien nog wel een trucje, mail me dan maar.
groet,
Oscar
Aanvullend op Dennis, radio eruit.
Serienummer opschrijven en daarbij de code opvragen bij de importeur. Als dat nog niet werkt weet ik misschien nog wel een trucje, mail me dan maar.
groet,
Oscar
-
willem koolmees
Hallo Oscar, Ik zou graag dat trucje van je willen weten. De radio ligt op dit moment in de vriezer . Dit na een internettip bij VW. Moet ik nog testen hoor.
groeten Willem