300tdi
Geplaatst: za 04 aug 2007, 17:51
Hallo Prikkers,
ik heb er al veel over gelezen maar nog even een resume . . .
Wat adviseren jullie te doen bij een Defender met een 300tdi met 100dkm.
Zelf dacht ik aan distributieriemset, olie-/brandstoffilter/luchtfilter, en alle olieen vervangen. Bij de bestelde distributieset zit ook een nieuw brandstofpomptandwiel (en alle spanrollen), nu zie ik een beetje op tegen het vervangen hiervan, toch doen? Is het aan te bevelen de in de handboeken beschreven krukaspolie-sleutel te maken (ik heb een zware luchtsleutel) en de vliegwielkrans blokkeer-stift?? Of toch gewoon alles goed markeren voor het loshalen, en op de aangebrachte tekens weer monteren?
Moeten de bakken ook ververst worden (bij mijn series gebruik ik de normale zwavelreuk-bakolie 90 ofzo). Heeft een 300 tdi ook dat dure boutje wat los kan lopen?
Alle tips zijn welkom, bij voorbaat dank.
Mvg
ik heb er al veel over gelezen maar nog even een resume . . .
Wat adviseren jullie te doen bij een Defender met een 300tdi met 100dkm.
Zelf dacht ik aan distributieriemset, olie-/brandstoffilter/luchtfilter, en alle olieen vervangen. Bij de bestelde distributieset zit ook een nieuw brandstofpomptandwiel (en alle spanrollen), nu zie ik een beetje op tegen het vervangen hiervan, toch doen? Is het aan te bevelen de in de handboeken beschreven krukaspolie-sleutel te maken (ik heb een zware luchtsleutel) en de vliegwielkrans blokkeer-stift?? Of toch gewoon alles goed markeren voor het loshalen, en op de aangebrachte tekens weer monteren?
Moeten de bakken ook ververst worden (bij mijn series gebruik ik de normale zwavelreuk-bakolie 90 ofzo). Heeft een 300 tdi ook dat dure boutje wat los kan lopen?
Alle tips zijn welkom, bij voorbaat dank.
Mvg