300tdi
-
Kevin
300tdi
Hallo Prikkers,
ik heb er al veel over gelezen maar nog even een resume . . .
Wat adviseren jullie te doen bij een Defender met een 300tdi met 100dkm.
Zelf dacht ik aan distributieriemset, olie-/brandstoffilter/luchtfilter, en alle olieen vervangen. Bij de bestelde distributieset zit ook een nieuw brandstofpomptandwiel (en alle spanrollen), nu zie ik een beetje op tegen het vervangen hiervan, toch doen? Is het aan te bevelen de in de handboeken beschreven krukaspolie-sleutel te maken (ik heb een zware luchtsleutel) en de vliegwielkrans blokkeer-stift?? Of toch gewoon alles goed markeren voor het loshalen, en op de aangebrachte tekens weer monteren?
Moeten de bakken ook ververst worden (bij mijn series gebruik ik de normale zwavelreuk-bakolie 90 ofzo). Heeft een 300 tdi ook dat dure boutje wat los kan lopen?
Alle tips zijn welkom, bij voorbaat dank.
Mvg
ik heb er al veel over gelezen maar nog even een resume . . .
Wat adviseren jullie te doen bij een Defender met een 300tdi met 100dkm.
Zelf dacht ik aan distributieriemset, olie-/brandstoffilter/luchtfilter, en alle olieen vervangen. Bij de bestelde distributieset zit ook een nieuw brandstofpomptandwiel (en alle spanrollen), nu zie ik een beetje op tegen het vervangen hiervan, toch doen? Is het aan te bevelen de in de handboeken beschreven krukaspolie-sleutel te maken (ik heb een zware luchtsleutel) en de vliegwielkrans blokkeer-stift?? Of toch gewoon alles goed markeren voor het loshalen, en op de aangebrachte tekens weer monteren?
Moeten de bakken ook ververst worden (bij mijn series gebruik ik de normale zwavelreuk-bakolie 90 ofzo). Heeft een 300 tdi ook dat dure boutje wat los kan lopen?
Alle tips zijn welkom, bij voorbaat dank.
Mvg
-
Mario
Re: 300tdi
Je zit behoorlijk op schema. Differentieel olie en versnellingsbak e.d. zou ik meteen maar meenemen, tenzij je de onderhoudshistorie hebt en het pas is gedaan. Het dure boutje zit er niet in (pas in de TD5)
-
Lauran
als je een beetje handig bent zelf doen
je moet wel enkele hulpstukken maken om de poelie
los te draaien en er af te trekken.
Ik heb het e.e.a. zelf gemaakte en had er mijn neus afliggen dan kun je overal lekker bij en na een 3 uurtjes sleutelen is de techniek weer 100%.
Neem ook even de slangen van de oliekoeler mee deze gaan
binnenkort lekken en als ze scheuren heb je een groot probleem.
je moet wel enkele hulpstukken maken om de poelie
los te draaien en er af te trekken.
Ik heb het e.e.a. zelf gemaakte en had er mijn neus afliggen dan kun je overal lekker bij en na een 3 uurtjes sleutelen is de techniek weer 100%.
Neem ook even de slangen van de oliekoeler mee deze gaan
binnenkort lekken en als ze scheuren heb je een groot probleem.
-
bart
Inderdaad gewoon alles doen, als bakolie gebruik in MT75, schakelt beter dan ATF en is beter voor de draaiende delen.
Vergeet ook je kleppen niet te stellen en een potje injectorreiniger in het brandstof filter doen.
Vergeet ook je kleppen niet te stellen en een potje injectorreiniger in het brandstof filter doen.
-
Han
Betreffende dat tandwiel, dat is je nieuwe krukas tandwiel.
als het goed is heeft deze twee flenzen zodat de getanderiem er niet af zal lopen dit gekombineerd met gladde span- en keerrol.
dit is een modificatie die misschien bij jouw motor al is toegepast.
in dat geval zullen de spanrollen die je uit het blok haald identiek zijn aan de rollen uit de set die je gekocht hebt. is dit niet het geval dien je ook het tandwiel te vervangen!
klus is niet on overkomelijk afhankelijk van je eigen vaardigheden natuurlijk.
bij twijfel zorgen dat je hulp of assistentie hebt aangezien je toch een soort van openhart operatie uitvoerd
Grtzzzz,
Han
als het goed is heeft deze twee flenzen zodat de getanderiem er niet af zal lopen dit gekombineerd met gladde span- en keerrol.
dit is een modificatie die misschien bij jouw motor al is toegepast.
in dat geval zullen de spanrollen die je uit het blok haald identiek zijn aan de rollen uit de set die je gekocht hebt. is dit niet het geval dien je ook het tandwiel te vervangen!
klus is niet on overkomelijk afhankelijk van je eigen vaardigheden natuurlijk.
bij twijfel zorgen dat je hulp of assistentie hebt aangezien je toch een soort van openhart operatie uitvoerd
Grtzzzz,
Han
-
arthur verhalle
Kevin,
als je wat hulp nodig hebt met je distributie-snaar wil ik je wel helpen. Ik heb beschikking over de speciaalgereedschappen. Vergeet bij je distributieriemset de keerringen/o-ring niet.
Arthur
als je wat hulp nodig hebt met je distributie-snaar wil ik je wel helpen. Ik heb beschikking over de speciaalgereedschappen. Vergeet bij je distributieriemset de keerringen/o-ring niet.
Arthur
-
Kevin
Arthur, super aanbod, waar woon je? Mail me anders rechtstreeks op laroserieiii@hotmail.com als je wilt. Mvg