knock of death R 380 bak.... past een disco bak ook in een defen

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Baslaro75

knock of death R 380 bak.... past een disco bak ook in een defen

Bericht door Baslaro75 »

IN opvolging op mijn eerdere berichten

[www.prikpagina.nl]

Helaas erg slecht nieuws..... vertanding voor splines blijken inderdaad te zijn versleten doordat een (aldus garage) modificatie aan de tussenbak niet is uitgevoerd die wel had moeten plaatsvinden...
De klonk was dus de gevreesde knock of death......

Ik baal dus fors en heb nu een aantal vragen;

-heeft iemand met een defender 300tdi uit 1995 recent nog onder garantie deze fabricagefout kunnen laten herstellen?

-Als ik nu op zoek ga naar een R380 bak heb ik ook een nieuwe tussenbak nodig; past een r380 van een discovery ook in een defender?

komt het nog ooit goed met deze ellende??????

bedankt

Bas
Paul Stroink

Re: knock of death R 380 bak.... past een disco bak ook in een d

Bericht door Paul Stroink »

garantie hoef je zeker niet op te rekenen...
In principe heb je geen nieuwe tussenbak nodig, waarschijnlijk wel één makkelijk te vervangen tandwiel in de tussenbak.
Of een disco bak past weet ik niet, wél stond er pas een R380 inclusief tussenbak van een defender op Ebay, met een startbod van 600 euro en er is niet geboden. Mogelijk wil deze man hem nu hij er geen biedingen op heeft wel voor minder aan je verkopen. De complete bak vervangen valt qua werk nog wel mee.

hier de inmiddels afgelopen veiling, misschien kan je contact met hem zoeken.:

[cgi.ebay.de]
Arie

Bericht door Arie »

Heb ooit een 300 TDI incl versnellingsbak uit een Disco in een LR 110 gebouwd (1988). Wat ik toen heb gewijzigd is het schakeldeel bovenop de versnellingsbak. Dan moet er wel een as vervangen worden in de bak zelf maar dan kan zonder problemen (originele onderdelen). Overbrenging is volgens mij ook anders tussen een Disco R380 en en defender R380.

Welke onderdelen ik vervangen heb staat nog ergens op papier en volgens mij heb ik er ook nog een aantal foto's van.

Als je meer wilt weten hoor ik het wel.

Arie
erik 110+LW

Bericht door erik 110+LW »

Is goed gelukt toen, heb er ook nog wel kopietjes van ;-)

Erik
Vlissingen
Baslaro75

Bericht door Baslaro75 »

Erik en Arie,
vrees dat ik niet zo handig ben als jullie (overigens Arie ik denk dat jouw dakrek nog in serie gebouwd goud kan opbrengen dus als je toevallig nog een bouwtekening hebt!) en dus kan ik beter zoeken naar een passende R380 voor een defender als eerste optie maar ik houdt me aanbevolen voor instructies mocht die zoektocht stranden.

Ook dank voor de tip van ebay; wellicht daar meer kans op een 'betaalbare' vervanging

en is het inderdaad zo dat de transferbak nog te redden is door een vervanging van de zgn "cross drilled transfer box input gear "?

hier een optie daarvoor denk ik: [www.freewebs.com]

dank weer mannen, heb even tijd nodig plannen te smeden..en moed te verzamelen wat te gaan doen
Frank RRV8 Eend merc 220D'73

Bericht door Frank RRV8 Eend merc 220D'73 »

[www.ashcroft-transmissions.co.uk]
Heeft redelijk betaalbare gereviseerde bakken, mischien de beste keus als je zelf geen bak kan wisselen, weet je zeker dat jij een hele goede ak eronder laat hangen.

groet Frank
Plaats reactie