Hallo,
Ik heb een lek in mijn koelvloeistofslang naar mijn verdamper. Nu heb ik deze slangen eraf getrokken en ga hier nieuwe slangen op monteren. Ik ben dus (een redelijke hoeveelheid) koelvloeistof kwijt.
Mijn vraag is of er nog een speciale startprocedure is nu ik deze slangen er nieuw op ga monteren en de verdamper in eerste instantie even geen koelvloeistof heeft. Ik had zelf gedacht om eerst op benzine te starten en dan na een paar minuten over te schakelen over LPG. Op die manier heeft de verdamper weer koelvloeistof om goed te functioneren. Klopt dat?
Het gaat om een 110 3.5V8 (carb).
Groeten,
Martin
Ontluchten V8
-
bart
Re: Ontluchten V8
Hoi Martin, starten op benzine is mogelijk maar het rondpompen van koelvloeistof gaat zo snel dat de verdamper niet eens de mogelijkheid krijgt om te bevriezen.
Dus bijvullen, starten en op de gebruikelijke manier ontluchten.
Dus bijvullen, starten en op de gebruikelijke manier ontluchten.
-
Martin B.
Hallo,
Bedankt, dat is duidelijk. Nou weet ik niet wat de gebruikelijke manier van ontluchten is. Ik had ergens een keer een post gezien over dit onderwerp, maar kan het nu niet meer vinden. Kan iemand mij daar uitleg over geven?
Martin
Bedankt, dat is duidelijk. Nou weet ik niet wat de gebruikelijke manier van ontluchten is. Ik had ergens een keer een post gezien over dit onderwerp, maar kan het nu niet meer vinden. Kan iemand mij daar uitleg over geven?
Martin
-
fred101
Ik heb niet speciaal ontlucht. Bij mij was het gewoon vullen blok laten draaien, radiateurdop open en weer bijvullen. Daarna stukje gereden en wat bijgevult. Hou wel in de gaten dat je hem eerst laat afkoelen want anders zuigt hij de vloeistof uit het expansietankje niet meer terug en blijf je bijvullen. Ik heb mijn radiateur al drie keer leeg gehad en het is 3x goed gegaan. (1e keer opbouw, 2e keer revisie, 3e keer nieuwe gasinstalatie)
Fred
Fred
-
Mario
Ontluchten hoeft niet echt met carb. motor. Met een EFI blok ligt het wat gevoeliger. Gewoon vloeistof erin en starten, voelen of na een tijdje de verdamper warm wordt. Af laten koelen en wat bijvullen.