Help, help, help........

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Peet

Help, help, help........

Bericht door Peet »

.......ja, ik mag niet schreeuwen dus roep ik het maar zachtjes
Nadat alles uit elkaar is geweest en er nieuwe kopp. platen, een nieuw druklager etc. in zijn gegaan, gingen de eerste 20 km perfect.
Tot dat een kennis van mij, die hem apk ging keuren, de serie 3 even warm ging rijden.
Naar huis om te eten, alles ging goed, terug naar de garage, het ging niet meer goed .
Geen rare geluiden maar opeens geen koppeling meer.
Aan de kennis ligt het niet, want die is al jaren monteur.
Pedaal voelt nog goed aan, en aan de olie ligt het ook niet.
Kopp. cilinder werkt n.m.i. goed.
Waar moet ik verder gaan zoeken ??
Wil over 10 dagen wel op vakantie
Ik hoor het van jullie !

b.v.d. Peet.
P&O109V8+RR

Re: Help, help, help........

Bericht door P&O109V8+RR »

je zou de flexibele slag eens even kunnen testen, misschien zwelt die ergens op onder druk? wat zei je kennis ?

gr.
peter
Peet

Bericht door Peet »

Zelfs die is nieuw
En mijn kennis zegt mij op dit moment niets

gr. Peet.
Laro 110

Bericht door Laro 110 »

Peet,
Als je meerdere melen pompt, komt dan de koppeling ook niet los?
Je kunt de slavecylinder een eindje losdraaien, beide boutjes 4-5 mm en dan eens rustig op de pendaal trappen om te checeken of de slave cylinder wel op druk komt. Komt dan de slave los van het koppelingshuis?
en anders de gehele slave losdraaien en zien of de cylinder wel uitkomt.
groet,
Frank
Ex-fietser

Bericht door Ex-fietser »

In het belhouse zit een luikje. Net achter de pook die je moet weghalen. Met een zaklamp kun je de drukgroep, vork en druklager zien. Als je iemand de koppeling laat bedienen moet je het spul zien bewegen. Mischien is de vork verschoven en zit die nu vast. Voor je alles uit gaat bouwen zou ik dit even bekijken..

Arnold.
Hanzzl

Bericht door Hanzzl »

Misschien een beetje flauw, maar de ervaring (mijn ervaring ook) leert dat wat je net gemaakt denkt te hebben het meest storingsgevoelig is ...
Edgar

Bericht door Edgar »

Hoi Peet,

Ik heb hetzelfde met mijn Stage I V8. Het klingt als inwendige lekkage in de master cilinder, of lekkage van de slave cilinder. Je hebt wel tegendruk op het pedaal maar er gebeurd niets. Bij mij lekt de slave cilinder. het leuke is soms wel en soms niet. Zijn altijd leuke verrassingen.

Succes er mee.

Groeten

Edgar
Plaats reactie