Remmen ontluchten gelukt nu volgende vraag!!

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Zandrovertje

Remmen ontluchten gelukt nu volgende vraag!!

Bericht door Zandrovertje »

Vraagje over veren. het gaat om spiraal veren. Kan je veren stralen of is dat slecht voor de veer. Mijn nieuwe veren zijn geel en vallen dus erg op bij de keuring, en omdat het hier in belgie nogal zeikers zijn met de apk zou ik ze graag mooi zwart maken. Dus stralen en spuiten of poedercaoten. Wie kan en wil mij hier iets meer over vertellen??

Groetjes Zandrovertje
Andrew V8 RRC

Re: Remmen ontluchten gelukt nu volgende vraag!!

Bericht door Andrew V8 RRC »

Ik heb nooit geprobeerd veren te straalen, ik denk dat hitte (welk vrij komt bij het straalen en poedercoaten) niet echt goed zijn voor het staal.

als jou veren nog vrij nieuw zijn dan zou ik ze gewoon even schuuren ontvetten en dan zwart spuiten.

er volgen vast meer reacties

Groeten Andrew
Gretl

Bericht door Gretl »

Hoi,
waarom wil je ze stralen? Als ze legaal zijn (apk technische dan) heb je toch niks te vrezen? Ik dacht dat de Belgen makkelijker met regels waren dat de Ollanders ;-)

succes,
gr.
Toro
www.gretl.nl
Jurriaan

Bericht door Jurriaan »

De Belgische regels zijn niet zo makkelijk. Alles meer dan een standaard auto gaat men al moeilijk doen... En als het dan ook nog eens geel is valt het wel heel erg op.

Ik zou lekker een spuitbusje zwart kopen voor 5 euro, en desnoods voor iedere keuring opnieuw in't zwart zetten.

Jurriaan.
Zandrovertje

oke juriaan ik denk dat jij weet wat ik bedoel. Ik ga ze zo maar spuiten!!!!

Groetjes Zandrovertje de denkt in hamerreit zwart of hoe je dat ook schrijft.
bart

Bericht door bart »

Hé Andrew, terug van Schotland? Weer zin in klusjes? Heb voor een half jaar werk staan....

Groetjes, Bart
paulus

Bericht door paulus »

zandrovertje,

gister met een def td5 naar de keur geweest in st job.
had gele verhogingset en is zwaar afgekeurd, volledige auto is opgemeten en te hoog bevonden.
gaat om een als personen auto ingeschreven td5 die ook z,n originele bandenmaat niet had;

vanavond alles omgebouwd naar origineel (hadden we gelukkig nog in huis) en morgen op herkeur.

er was ook veel aandacht voor het chassisnummer de verbandtrommel en de blusser

ge zijt gewaarschuwd!!!!

succes paul
Jurriaan

Bericht door Jurriaan »

Ja, tijdje geleden een setje Scorpion veren gekocht in België en toen het hele verhaal uitgelegd gekregen van degene waarvan ik ze kocht Daar bladderde ook de zwarte verf af. Rare regeltjes allemaal....

Jurriaan.
fred101

Bericht door fred101 »

Ik hoor het al wij mogen niet mopperen. In duitsland is het ook zo streng. Elke verandering moet via de tuv tot verstralers toe.

Fred101
Zandrovertje

Paulus in welk keuringsstation was dat en waren de veren toen nog geel (dit trekt de aandacht)? Ik heb namelijk nu aluminium schotelverhogers en daar hebben ze niet van gezegt. En daarmee is de auto toch ook een cm of 4 omhoog gegaan. Voor de keuring altijd even de originele banden met velg terug monteren.

Groetjes Zandrovertje
Plaats reactie