Hallo.
Sinds afgelopen zondag kan ik mijn defender 300Tdi van 1998 niet meer starten als ik de auto niet op alarm heb gezet en 'm een tijdje laat staan.
Als ik de contactsleutel dan omdraai gaat het lampje van de startonderbreking branden en staart de motor niet
Druk ik op het knopje van de afstandsbediening om het alarm er af te halen dan start ie wel (het alarm stond er dus niet op).
Voorheen hoefde ik niet op dit knopje te drukken als ik 'n auto langere tijd zonder alarm had weggezet.
Op zich niet zo'n groot probleem dus maar hoe komt het en hoe hoort het te werken?
startonderbreker
-
Andrew V8 RRC
Re: startonderbreker
bij de meeste alarmen is dit wat je omschrijft correct , ook al gebriuk je het alarm niet /schakelt hem niet in , zal toch de start beveiliging inwerking treden na zeg 10 - 30 seconden, zo blijft het toch moeilijk voor iemand om de auto te stelen ookal staan de deuren open bij wijze van spreeken.
wat eerder raar is is dat de auto/alarm zichzelf hersteld heeft!!!
wel handig!!
Groeten Andrew
wat eerder raar is is dat de auto/alarm zichzelf hersteld heeft!!!
wel handig!!
Groeten Andrew
-
Michiel
Het beschreven gedrag is inderdaad OK.
Toevallig onlangs een lange rit gemaakt (op vakantie geweest)? Na een lange periode van korte ritjes en veel stilstaan deden ons alarm en radio ook vreemd. Alles ging het weer doen tijden een rit naar de Pyreneen en doet het nog steeds
Michiel.
Toevallig onlangs een lange rit gemaakt (op vakantie geweest)? Na een lange periode van korte ritjes en veel stilstaan deden ons alarm en radio ook vreemd. Alles ging het weer doen tijden een rit naar de Pyreneen en doet het nog steeds
Michiel.
-
fred101
Ik weet niet hoe het hoort te werken. Bij onze Td5 kan ik hem gewoon starten als ik het alarm niet heb gebruikt. Mijn 90V8 idem. Laatst heeft hij de hele nacht met de deur open gestaan (vergeten dicht te doen, gelukkig bleef het droog) en toen kon ik gewoon starten.
Wat kan is dat er nu iemand in je straat een dingetje heeft wat op de zelfde frequentie zit en je alarm activeert (bv garagedeur openere, weerstation, draadloze koptelefoon enz.) Als ik mijn 90 vlak voor de garagedeur met afstandbediende opener zet is de accu in 1 week leeg.
Fred
Wat kan is dat er nu iemand in je straat een dingetje heeft wat op de zelfde frequentie zit en je alarm activeert (bv garagedeur openere, weerstation, draadloze koptelefoon enz.) Als ik mijn 90 vlak voor de garagedeur met afstandbediende opener zet is de accu in 1 week leeg.
Fred
-
Frans Bonnes
Doe eens een nieuwe batterij in het alarm.
Je hebt dat kastje namelijk wel nodig om te kunnen starten, dus als de batterij daarvan bijna leeg is geeft dat ook problemen.
Kijk wel even in de manual hoe je de batterij moet vervangen.
fb
Je hebt dat kastje namelijk wel nodig om te kunnen starten, dus als de batterij daarvan bijna leeg is geeft dat ook problemen.
Kijk wel even in de manual hoe je de batterij moet vervangen.
fb
-
Lauran
Is inderdaad waarschijnlijk batterijtje van de afstandbediening gewoon even vervangen en probleem oplgelost.
Omdat ik niet rook heb ik reserve in mijn asbak liggen altijd bijdehand heb het namelijk al diverse malen gehad, nadeel
als je zelf service aan je auto verleend en niet naar de dealer
gaat die het eigenlijk bij ieder beurt zou moeten vervangen.
Maar dan ben je ook niet blij want dan kost het gelijk
zoveel als voor 10 jaar bij bv office centre.
Omdat ik niet rook heb ik reserve in mijn asbak liggen altijd bijdehand heb het namelijk al diverse malen gehad, nadeel
als je zelf service aan je auto verleend en niet naar de dealer
gaat die het eigenlijk bij ieder beurt zou moeten vervangen.
Maar dan ben je ook niet blij want dan kost het gelijk
zoveel als voor 10 jaar bij bv office centre.