Omdat ik nu bezig ben met mijn Discovery 300 tdi te verhogen met veren en schokbrekers, heb ik ook gelijk maar de langere remleidingen gemonteerd. Nu is ergter de vraag hoe ik dit nu weer ontlucht krijg daar alle olie er nu wel zo'n beetje uit is. Wie weet raad en wil mij eventueel ook helpen, is makelijker met twee. Maar waar moet ik bv ontluchten alle remleidingen zijn vernieuwd.
Groetjes Zandrovertje
www.zandrovertje.be binnenkort met nieuwe foto's.
Remmen ontluchten, help help
-
Andrew V8 RRC
Re: Remmen ontluchten, help help
dit is idd het simpelst met twee man, op elke remklauw zit een (soms meerdere) ontluchtings nippels Lett op!!! breek ze niet af!!!!!!!!!!
dan gewoon je resevoir bij vullen en persoon een een paar keer de rempedaal vragen te bedienen waarna jij roept vast (dan moet persoon 1 het pedaal onderinhouden) en jij laat dan de opgebouwde lucht/remdruk ontsnappen via het ontluchtings nippeltje (met een slangetje werken is wel zo handig rem vloeistoff is zeer corosief)
dit meerdere malen herhalen per klauw tot er vloeistof zonder belletjes uit het ontluchtings nippel komt.
Groeten Andrew, die eergisteren ook tot 01:00 snachts voor de terug reis vanuit schotland bezig is geweest met het vervangen van de rem vloeistof ,en er nu achter is dat de hoofd remcillinder toch wel ver heen is!!!!
dan gewoon je resevoir bij vullen en persoon een een paar keer de rempedaal vragen te bedienen waarna jij roept vast (dan moet persoon 1 het pedaal onderinhouden) en jij laat dan de opgebouwde lucht/remdruk ontsnappen via het ontluchtings nippeltje (met een slangetje werken is wel zo handig rem vloeistoff is zeer corosief)
dit meerdere malen herhalen per klauw tot er vloeistof zonder belletjes uit het ontluchtings nippel komt.
Groeten Andrew, die eergisteren ook tot 01:00 snachts voor de terug reis vanuit schotland bezig is geweest met het vervangen van de rem vloeistof ,en er nu achter is dat de hoofd remcillinder toch wel ver heen is!!!!