Is dat M10?
Welke maat heeft de carterplug van een TD5?
-
Paul Stroink
Welke maat heeft de carterplug van een TD5?
Wie weet er welke maat de carterplug van een TD5 heeft, ik ben hem vergeten op te meten en ik heb een helicoil nodig 
Is dat M10?
Is dat M10?
-
Eleftheros
Re: Welke maat heeft de carterplug van een TD5?
trl100040, maar de schroefdraad.......pfoeh!
Volgens mij M12x1.5, maar geen zekerheid hier helaas.
Groet Ben.
Volgens mij M12x1.5, maar geen zekerheid hier helaas.
Groet Ben.
-
Paul Stroink
Loctite 648 noodoplossing
Omdat ik echt geen tijd meer heb, heb ik de carterplug maar vastgelijmd met Loctite 648 in de laatste restjes aanwezig schroefdraad en handvast aangedraaid. Omdat de koperen ring dan natuurlijk niet wordt ingedrukt heb ik er maar vloeibare pakking tussen gedaan. Het lekt in elk geval niet.
Het is niet de meest nette oplossing, maar ik heb geen enkel beschikbaar uur meer voor mijn vakantie. Ik hoop maar dat ik hem ooit weer loskrijg (en dat hij er niet alsnog uitvalt onderweg).
Het is niet de meest nette oplossing, maar ik heb geen enkel beschikbaar uur meer voor mijn vakantie. Ik hoop maar dat ik hem ooit weer loskrijg (en dat hij er niet alsnog uitvalt onderweg).
-
Jeroenm
Ha Paul,
Ik heb het ook eens meegemaakt, althans als je de plug te strak hebt gezet. Je draait dan je schroefdraad kapot. Heb toen bij Rega nieuwe draad laten tappen en daarna is er een stop van FC 101 in gekomen. Zolang ie niet lekt wens ik je een goede reis. Maar let op als ie eruit valt heb je weinig tijd om je motor af te zetten.
Misshien een idee om toch een paar uurtjes later weg te gaan, is altijd geodkoper dan....
Succes,
Jeroenm
Ik heb het ook eens meegemaakt, althans als je de plug te strak hebt gezet. Je draait dan je schroefdraad kapot. Heb toen bij Rega nieuwe draad laten tappen en daarna is er een stop van FC 101 in gekomen. Zolang ie niet lekt wens ik je een goede reis. Maar let op als ie eruit valt heb je weinig tijd om je motor af te zetten.
Misshien een idee om toch een paar uurtjes later weg te gaan, is altijd geodkoper dan....
Succes,
Jeroenm
-
Paul Stroink
Toch maar andere dingen uitgesteld tot na mijn vakantie, en de TD5 goed gerepareerd.
Helaas blijkt de plug M16 X 1,5 te zijn, en niemand had die Helicoils op voorraad. Dus moest ik het maar láten doen, de Twentse Motorrevisie stond binnen een uur op de stoep en heeft het klusje voor 3 tientjes geklaard. Superservice!
Helaas blijkt de plug M16 X 1,5 te zijn, en niemand had die Helicoils op voorraad. Dus moest ik het maar láten doen, de Twentse Motorrevisie stond binnen een uur op de stoep en heeft het klusje voor 3 tientjes geklaard. Superservice!