Als ik mijn diesel start, dan komt er altijd een pluim wit/grijze rook uit de uitlaat. Nu start ik altijd zonder gloeien (4 jaar lang, zomer en winter) gezien de gloeispijkers niet zijn aangesloten. Komt dit door de een onvolledige verbranding bij de start of is dit iets anders???
Merk soms wel dat bij een koude start de motor even wat "rochelt" dus dit zou kunnen duiden op een gloeispijker? Volgens mij zijn het ook twee verschillende oorzaken?
rookpluim
-
bart
Re: rookpluim
Ik geniet altijd van dat heerlijke rochelen en van het rookpluimpje, is helaas alweer over na een paar meter. Als ie het blijft doen dan moet je je zorgen gaan maken.
In principe doet iedere diesel dit, zelfs een RRS TDV6 met 48.000 km....
In principe doet iedere diesel dit, zelfs een RRS TDV6 met 48.000 km....
-
Ron 2.8teedee
Ik denk dat het tijd wordt voor een motorbeurtje. De "ochtend rochel" heeft hij niet altijd gehad en gezien ik nog nooit aandacht aan de motor heb geschonken is dit misschien een teken van aandacht trekken.....Ik heb dus het vermoeden dat één van de spijkers niet meer volledig werkt.....Wie weet dat een vleugje Wynns wonderen doet........
-
bart
Een busje injectorreiniger kan nooit kwaad, af en toe een flesje bij een tank diesel. Forté schijnt heel goed te zijn.
-
paulus
sluit die gloeispiralen toch aan, werkt een stuk beter en ze zitten er niet voor niets op.
-
Ron 2.8teedee
Sorry, doe het meteen!......Moet nog even iets verzinnen om dit aan te sluiten, gezien het voorheen een benzine auto was.....