kenteken registatie GB
-
joris LW
kenteken registatie GB
Hallo prikkers
Wie weet hoe dat zit met de registratie van de engelse kentekens
De auto's van 1983 hebben allemaal een A registratie in het kenteken en van 84 een B.Maar hoe zit het ook alweer als het een 83-er is en hij heeft een Y registratie. Is er dan ooit iets geweest waardoor hij een nieuw keteken heeft gekregen. Of is dit een soort grijs kenteken.
En als het zo is dat deze later een ander kenteken heeft gekregen
Zien ze deze auto's in nederland bij de rdw wel dan wel als 83 of nemen ze dan de datum over van het nieuwe kenteken
Wie weet hoe dit zit
kon op het net zo nietsvinden waar in dit beschreven staat
groeten joris LW
-
paul stroink
Re: kenteken registatie GB
Een Y is eind 82 tot behin 83, A is van begin 1983 tot halverwege 1984.
Daarnaast kan een auto ook nog private plates hebben.
Daarnaast kan een auto ook nog private plates hebben.
-
Jurriaan
...en een Q, voor een samengesteld voertuig geloof ik.
Jurriaan.
Jurriaan.
-
Hermen Vlothuizen
Volgens mij ontstaan dergelijke kentekens door de overdracht van een "cherished number" of door de aankoop van een "personalised registration".
Geen idee hoe men daar in Nederland mee omgaat - al vermoed ik dat een aantoonbaar bouwjaar bepalend blijft - maar hier vind je meer over hoe er van Britse zijde mee omgegaan wordt.
Hermen
Geen idee hoe men daar in Nederland mee omgaat - al vermoed ik dat een aantoonbaar bouwjaar bepalend blijft - maar hier vind je meer over hoe er van Britse zijde mee omgegaan wordt.
Hermen
-
joris LW
bedankt voor de reacties
is er weer iets duidelijk
groeten jorisLW
-
Erwin van Nelson
Hoi Joris,
De letters A, B en C vooraangeven inderdaad jaartal aan. Vroeger (vanaf midden '60er jaren) stonden ze achteraan, ik heb ooit een 65'er 88 gehad met B op het eind.
De Y- werd (wordt) over het algemeen gebruitk wanneer iemand zelf een nieuwe auto bouwt, bijvoorbeeld een kit-car en geen kenteken heeft. De auto wordt dan vaak opgebouwd uit deels componenten van een donor auto en als die geen kenteken meer heeft zit je automatisch aan een Y'tje. En inderdaad zoals Hermen ook al aangeeft kan het geweest zijn dat de auto, ofschoon gewoon orgineel, ooit een personalised nr. heeft gehad wat met de eigenaar is meegegaan, en de auto dus een nieuwe registratie nodig heeft. Dan wordt de Y- ook nog wel eens gebruikt.
Grt,
Erwin
De letters A, B en C vooraangeven inderdaad jaartal aan. Vroeger (vanaf midden '60er jaren) stonden ze achteraan, ik heb ooit een 65'er 88 gehad met B op het eind.
De Y- werd (wordt) over het algemeen gebruitk wanneer iemand zelf een nieuwe auto bouwt, bijvoorbeeld een kit-car en geen kenteken heeft. De auto wordt dan vaak opgebouwd uit deels componenten van een donor auto en als die geen kenteken meer heeft zit je automatisch aan een Y'tje. En inderdaad zoals Hermen ook al aangeeft kan het geweest zijn dat de auto, ofschoon gewoon orgineel, ooit een personalised nr. heeft gehad wat met de eigenaar is meegegaan, en de auto dus een nieuwe registratie nodig heeft. Dan wordt de Y- ook nog wel eens gebruikt.
Grt,
Erwin
-
Paul Stroink
Bovenstaande klopt niet hoor, hij verwisselt de Y met de Q. De Q is voor zelfbouw voertuigen en andere dingen waarom om de één of andere reden een nieuw kenteken voor nodig is. Y is gewoon 1982 en 1983..
-
Jurriaan
Even wat gegoogle leverde deze site op:
[www.vrm-group.co.uk] Wel handig om een Britse auto te dateren.
Jurriaan.
[www.vrm-group.co.uk] Wel handig om een Britse auto te dateren.
Jurriaan.