Ontsteking V8 3.5

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Henk Bossinade

Ontsteking V8 3.5

Bericht door Henk Bossinade »

Beste medeprikkers,kan iemand mij uitleggen wat het verschil is tussen een V8 ontsteking 35DLM8 2 pins en 3 pins?Waarom heeft de 2 pins 2 aansluitingen en de latere 3pins 3 aansluitingen op de module?Ik heb een nwe 3 pins besteld en die heb ik als het goed is over morgen binnen,,er zit nu een 2 pins op mijn V8.Mischien als ik de nwe in handen dat ik het verschil zo kan zien,maar ik was alvast benieuwd waar die "3e pin " nu voor is :-)! BVD ,vr gr Henk B. O ja ik had al gezocht in het archief....
RoLandrover

Re: Ontsteking V8 3.5

Bericht door RoLandrover »

misschien dat je het hierin kan vinden.
[www.petrolheads.co.uk]
grtn

Rolandrover
RoLandRover

Bericht door RoLandRover »

met wat speedlezen lijkt me het de zelfde maar dan anders

grtn
RoLandrover

Bericht door RoLandrover »

Connections to this are as follows:-
distributor plugs into the distributor end of the ballast reistor and the white/grn wire on this plug connects to the coil (+) . The white/black goes to the coil (-)

The other side of the ballast is wired as follows:-
Bottom terminal is spare
Middle one should be connected to an ignition switched +12v supply
Top one (marked start) should be connected to the aux spade terminal on the starter motor.
Henk Bossinade

Bericht door Henk Bossinade »

Roland,dank je voor de link,was interesant leesvoer.Ik heb de nieuwe ontsteking van Budget Parts vanmiddag ontvangen,volgens de inbouwhandleiding moeten de voorste en achterste pin resp. aan de _ en + van de bobine,de middenpin aan voertuigmassa.Ik ga de ontsteking zaterdag inbouwen,gaat goedkomen.Dank voor je reactie :-),vr gr Henk B.
Rene W. V8

Bericht door Rene W. V8 »

Henk,

Het zou kunnen zijn datde ene onsteking 9 volt is en de andere 12 V

Rene W. V8
Plaats reactie