Remstelnokken Salisbury achteras

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Henk Bossinade

Remstelnokken Salisbury achteras

Bericht door Henk Bossinade »

Hallo medeprikkers,bij mijn 110 Salisbury as beginnen de remankerplaten zo langzamerhand slecht te worden.Niet de platen zelf,maar roestvorming tussen ankerplaten en de blikken afschermringen.Ik heb daarom eergisteren 2 bijna nieuwe ankerplaten bij V.Dam Rhenen gehaald aangezien nwe.nogal duur zijn.Echter is van 1 de stelnok defect.Ik heb dus een ''brake adjuster repair kit'' RTC 3176 besteld,welke hopelijk zaterdag binnen is.Nu mijn vraag; wie heeft deze stelnokken weleens vervangen en heeft hier ervaring mee? Verder nog wel even rondgekeken bij V.Dam,er stonden nog enige ex RAF 110 V8en en een partijtje ex KLU 110 2.5 benzine (zeer zeldzaam)en natuurlijk veel andere mooie LRs :-) . Vr gr Henk B.
Pepé le Pew

Re: Remstelnokken Salisbury achteras

Bericht door Pepé le Pew »

Als Bowy dat leest van die 2,5 benzine 110's gaat hij gelijk alle blokken eruit sleutelen denk ik.
Gr Eric
Henk Bossinade

Re: Remstelnokken Salisbury achteras

Bericht door Henk Bossinade »

Ik heb ooit al eens eerder gemeld hier dat de eerste KLU 110s van een 2.5 benzinemotor voorzien waren,toen geloofde niemand het!Deze wagens zouden alleen met dieselmotor geleverd zijn,zo vertelde men mij hier op het prikbord.Maar bij V.Dam Rhenen staan ze toch echt :-) !! Vr gr Henk B. Ps,dat met de remstelnokken is inmiddels opgelost
Plaats reactie