benzine meter blijft vol aangeven
-
macweekers110hcpu
benzine meter blijft vol aangeven
Beste prikkers,
m'n benzine meter blijft vol aangeven... dit zodra ik het contact aan zet. Het controle lampje van de 'reserve' benzine werk gelukkig wel naar behoren
ik denk dat het te maken heeft met water / kortsluiting. Want het is eigenlijk begonnen na de regen van afgelopen maand
Heeft iemand hier ervaring mee?
heeft iemand enig idee hoe het metertje aan de info komt... hoe werken de stroompjes van de vlotter? welke waardes hebben welk reslutaat voor de meter? of moet ik het ergens anders zoeken
By the way: voor de volledigheid 110hcpu 1984 v8
alvast bedankt, macweekers
m'n benzine meter blijft vol aangeven... dit zodra ik het contact aan zet. Het controle lampje van de 'reserve' benzine werk gelukkig wel naar behoren
ik denk dat het te maken heeft met water / kortsluiting. Want het is eigenlijk begonnen na de regen van afgelopen maand
Heeft iemand hier ervaring mee?
heeft iemand enig idee hoe het metertje aan de info komt... hoe werken de stroompjes van de vlotter? welke waardes hebben welk reslutaat voor de meter? of moet ik het ergens anders zoeken
By the way: voor de volledigheid 110hcpu 1984 v8
alvast bedankt, macweekers
-
macweekers110hcpu
Re: benzine meter blijft vol aangeven
geen idee... (hoe kan ik dat zien... de leidingen sluiten aan de zijkant op de tank aan) maar hoe werk het 'reserve' indicatielampje dan? die krijgt wel goede input
macweekers
macweekers
-
paulus
als de meter vol aan geeft wil dat zeggen dat de meter vol massa krijgt, dat betekend dat als je zeker bent dat de tank niet vol is de draad van het vlotter naar de meter aan de massa ligt en waarschijnlijk doorgeschuurd is.
als het waarschuwingslampje het wel goed doet is deze draad nog ok.
even nalopen dus!
suc6 paul
als het waarschuwingslampje het wel goed doet is deze draad nog ok.
even nalopen dus!
suc6 paul
-
macweekers110hcpu
dus de draad van de tank richting dash is waarschijnlijk OK, alles wat daarna komt kan zijn gebroken.
bedankt paul... weer een karwijtje om even na te lopen
macweekers
bedankt paul... weer een karwijtje om even na te lopen
macweekers
-
Hanzzl
Die vlotter zit IN je tank, dus "zien" wordt een lange klus. Doe eerste de draadjestest maar, zoals Paulus oppert. Lijkt me meer in de richting.
-
paulus
nee, de meter heeft plus over contact en krijgt zijn massa via het vlotter in de tank.
de draad van de tank (vlotter)naar de meter is waarschijnlijk de boosdoener.
je kan dat eventueel ,,kortsluiten,,(figuurlijk) door de draad van het controle lampje te wisselen aan de vlotter en de meter met de draad voor het niveau.
als het goed is brand dan het lampje constant en doet de meter het goed.
paul
de draad van de tank (vlotter)naar de meter is waarschijnlijk de boosdoener.
je kan dat eventueel ,,kortsluiten,,(figuurlijk) door de draad van het controle lampje te wisselen aan de vlotter en de meter met de draad voor het niveau.
als het goed is brand dan het lampje constant en doet de meter het goed.
paul
-
macweekers110hcpu
ahaa. Nu snap ik het (shame on me) sorry een beetje een nono als het over electriciteit gaat.
bedankt voor de info.. k ga de boel maar even nalopen. (uh... morgen )
macweekers
bedankt voor de info.. k ga de boel maar even nalopen. (uh... morgen )
macweekers
-
fred101
Wou dat mijn benzine meter dat ook deed, die duikt meestal vrij snel weer naar empty 
Er schijnen systemen te zijn waar het reserve lampje een separaat circuit is. Ik denk ook dat je draad ergens sluiting maakt.
Fred101
Er schijnen systemen te zijn waar het reserve lampje een separaat circuit is. Ik denk ook dat je draad ergens sluiting maakt.
Fred101
-
donk
en als dat niet is kan het ook nog je spannings regelaartje zijn wat achter tegen de klokken zit, als hier vocht in zit kan het zijn dat je contacten aan elkaar blijven hangen en je dus een te hoog voltage krijgt, ik weet alleen nog niet waar ie eigenlijk op ingesteld moet staan.
maar volgens mij krijgt je watertemp okk hiervan de stroom..
sucses ermee, ik zit ook met mn tankmeter te klooien, voordeel is wel dat ik een hele nieuwe kabelboom heb, die is nog niet doorgeschuurt.....
grts hans
maar volgens mij krijgt je watertemp okk hiervan de stroom..
sucses ermee, ik zit ook met mn tankmeter te klooien, voordeel is wel dat ik een hele nieuwe kabelboom heb, die is nog niet doorgeschuurt.....
grts hans
-
paulus
als het de regelaar is dan geeft hij onzuiverder als normaal (zuiver is het nooit)
maar moet hij wel zakken als de tank leeg raakt
paul
maar moet hij wel zakken als de tank leeg raakt
paul
-
macweekers110hcpu
super jongens, hier kan ik waty mee!
@ fred... leeg is hij zo ja, vooral als ik m'n raampje open doe en naar dat geluid luister (dan wordt spontaan mijn rechter voet zwaarder )
@ fred... leeg is hij zo ja, vooral als ik m'n raampje open doe en naar dat geluid luister (dan wordt spontaan mijn rechter voet zwaarder )
-
Rob Range Rover
Ik ben hardstikke jaloers,
niks meer aan doen, en lekker blijven rijden!

groet,
Rob met zijn slurpert
niks meer aan doen, en lekker blijven rijden!
groet,
Rob met zijn slurpert