Goedenavond allen, mijn broer heeft een probleempje, en aangezien jullie hier eigenlijk overal een antwoord op hebben dacht ik deze offtopic vraag van hem hier maar eens te stellen... komt ie:
ik heb Adobe Photoshop Elements (voor de D80) en Premiere Elements (voor mijn JVC Everio 255G). Mooie programma's. Alleen vragen die wat rekenkracht en daarom heb ik een nieuwe pc met XP aangeschaft (2 Gigabyte geheugen, meer dan genoeg).
Alleen zit ik nu met het volgende: de .MOD extensie wordt niet herkend door de nieuwe pc, terwijl de oude (die ik nog heb staan) dit wel doet!? Ik kan via omwegen de filmpjes wel bekijken met mediaplayer (versie 10), maar dat gaat erg omslachtig. Ook de extensie veranderen vind ik niet echt wenselijk.
Premiere kan ze wel zien, maar Photoshop geeft alleen maar 'gebroken' film icoontjes in de organizer wanneer ik de filmpjes daarin bekijk. Dit was bij de vorige pc (ook XP en zelfde programma's) niet zo.
Ik kom er maar niet achter. Het is op zicht geen probleem, want via Premiere kan ik alles wel zien en bewerken, maar het irriteert dat met de nieuwe pc het geschetste probleem aanwezig is, terwijl een oudere er geen last van had.
Iemand tips/trucs/de oplossing?
Nou, dat was hem... jullie zouden hem erg blij maken!
Menno
dievoortaanweerontopiczalplaatsen
volledig OT: vraag over JVC videocamera icm XP en Adobe premiere
-
Gerben tB
Re: volledig OT: vraag over JVC videocamera icm XP en Adobe prem
Adobe Elements moet de .MOD extensie gewoon kennen. .MOD is eigenlijk gewoon een MPEG bestand misschien heb je tijdens de installatie van Adode een aantal opties/plugins niet aangevinkt ?
-
Menno
Ja, misschien... maar hij heeft het al meerdere keren geprobeerd te installeren, en xp zelf herkent de bestanden ook niet... ook alle updates zijn al gedaan.
-
Gerben tB
Afspelen in VLC mediaplayer zou goed moeten gaan
-
vincent
Menno,
Ik heb het vermoeden dat gerbens conclusie klopt. Even je shift toets ingedrukt houden dan met rechts op het bestand klikken. er staan nu in het contex menu "Openen met" daarna kun je het programma kiezen waarin je het MOD bestand wil openen. Gelijk even een vinkje zetten bij "Bestanden met deze extentie altijd met dit programma openen"
Succes
Vincent
Ik heb het vermoeden dat gerbens conclusie klopt. Even je shift toets ingedrukt houden dan met rechts op het bestand klikken. er staan nu in het contex menu "Openen met" daarna kun je het programma kiezen waarin je het MOD bestand wil openen. Gelijk even een vinkje zetten bij "Bestanden met deze extentie altijd met dit programma openen"
Succes
Vincent
-
Menno
heren bedankt tot zover, ik geef het door!