Op de 20-ste krijg ik mijn nieuwe Defender, een 90 TDI uit 2001, op de 22-ste is de importkeuring.
Ik heb dus ruim een dag, zeg 2 avonden, om een trekhaak erachterop te zetten.
Graag tips:
- is Brink inderdaad de beste?
- is er een specifieke LaRo kabelset of wordt het zoeken met een universele?
- onderbouwen lijkt simpel, zijn er nog tips?
Vast bedankt, Jurjen
Trekhaak Defender 90
-
"90" --> 2.5D NA '86
Re: Trekhaak Defender 90
Jurjen,
Volgens mij is Brink de enige met een typegoedkeur. De bekabeling kan heel er meevallen. Zeer waarschijnlijk zit er achter de achterbalk een mooie aftakking van alle bedrading die vanaf daar makkelijk op te pakken is. Ik verwacht echter dat het voor de toelating niet noodzakelijk is dat de electra voor een aanhanger ook daadwerkelijk functioneert.......kan dus ook later en scheelt wat tijd.
Zorg er voor dat je bij de Brink trekhaak ook de twee montageplaten krijgt. Ze zijn van verschillende dikte. De dikste komt tussen trekhaak en achterbalk, de dunne komt in de balk te liggen.
Monteren lukt mij nu in een minuutke of vijf, demonteren kan nog steller.......
Laat altijd de middelste bout in je achterbalk zitten als de trekhaak niet is gemonteerd. Dit houdt de de draadgang schoon toegankelijk.
Groet van Marco!
Volgens mij is Brink de enige met een typegoedkeur. De bekabeling kan heel er meevallen. Zeer waarschijnlijk zit er achter de achterbalk een mooie aftakking van alle bedrading die vanaf daar makkelijk op te pakken is. Ik verwacht echter dat het voor de toelating niet noodzakelijk is dat de electra voor een aanhanger ook daadwerkelijk functioneert.......kan dus ook later en scheelt wat tijd.
Zorg er voor dat je bij de Brink trekhaak ook de twee montageplaten krijgt. Ze zijn van verschillende dikte. De dikste komt tussen trekhaak en achterbalk, de dunne komt in de balk te liggen.
Monteren lukt mij nu in een minuutke of vijf, demonteren kan nog steller.......
Laat altijd de middelste bout in je achterbalk zitten als de trekhaak niet is gemonteerd. Dit houdt de de draadgang schoon toegankelijk.
Groet van Marco!
-
Dennis101
Voor deze auto hoef je alleen maar te vragen of het trekgewicht op het kenteken vermeld kan worden, de trekhaak hoeft er bij de keuring dus niet op te zitten.
Daarna kun je rustig op je gemak een trekhaak zoeken en monteren.
Dennis B.
Daarna kun je rustig op je gemak een trekhaak zoeken en monteren.
Dennis B.
-
Andrew V8 RRC
Als ik me niet vergis zit er bij de defender ergens bij het R A wielkuip een multie stekker waar je enkel een kabel setje van landrover in hoeft te steken en dan heb je direct alles juist aangesloten, ik ben tevens van mening dat brink tegenwoordig ook kant en klare kontact dozen en bekabeling levert voor autos die zijn voorbereid zoals de defender, Van de rangerover classic hebben ze deze in iedergeval wel (RRvanaf 1987) deze hebben namelijkook en multie stekker waar je enkel hoeft in te steken.
Geen geetter met een spannings zoeker en de buur man als hulpje!!
Groet Andrew
Geen geetter met een spannings zoeker en de buur man als hulpje!!
Groet Andrew