Goedemiddag,
Tot op vanmiddag was ik heeeeel blij met onze "nieuwe" LR 90 TD5...maar het volgende probleem is ontstaan:
Tijdens het rijden op de snelweg in de 5e versnelling begon de motor in te houden...met terugschakelen was het weer even over...maar terug in de 5e versnelling begon de motor weer in te houden...
Wie o wie kan mij asjeblieft helpen met dit probleem ???...
HELP TD5 doet raar... !!!
-
Bart74
Re: HELP TD5 doet raar... !!!
Hoe is het koelvloeistofniveau? Als dat te laag is kan hij gaan inhouden... soort van beveiliging.
Bart
Bart
-
Ruben
Bij welk toerental is dat 'probleem'? Als je nu met dat zelfde toerental in de 4de versnelling gaat rijden is het probleem er dan ook?
Ruben
Ruben
-
herman
Controleer de stekkers op je boordcomputer eens.
Er kan olie of brandstof via de bekabeling vanaf de motor naar de computer sijpelen.
Dit kan inhouden veroorzaken.
Herman
Er kan olie of brandstof via de bekabeling vanaf de motor naar de computer sijpelen.
Dit kan inhouden veroorzaken.
Herman
-
88Serie123
Hoi, Is het bij een bepaald toerental?
Zo te horen is het waarschijnlijk de EGR klep en de wastegate van de turbo. Door de EGR worden uitlaatgassen terug de motor ingeblazen. Hierdoor vervuilt de boel en gaan zaken vastzitten.
Oplossing is de EGR en de wastegate loshalen en schoonmaken en weer monteren.
Bij mij kwam de auto ook niet op toeren in z'n 5 bij 2800 of 3200 toeren was het net of er een ventiel sprong en er vermogen wegviel. Ook kwam de auto niet meer op de 3750 toeren die moeten worden gehaald voor het maximale vermogen.
Kijk maar eens op het forum van de LRCH en zoek op TD5 dan gaat er een wereld voor je open.
Groet,
Adriaan
Zo te horen is het waarschijnlijk de EGR klep en de wastegate van de turbo. Door de EGR worden uitlaatgassen terug de motor ingeblazen. Hierdoor vervuilt de boel en gaan zaken vastzitten.
Oplossing is de EGR en de wastegate loshalen en schoonmaken en weer monteren.
Bij mij kwam de auto ook niet op toeren in z'n 5 bij 2800 of 3200 toeren was het net of er een ventiel sprong en er vermogen wegviel. Ook kwam de auto niet meer op de 3750 toeren die moeten worden gehaald voor het maximale vermogen.
Kijk maar eens op het forum van de LRCH en zoek op TD5 dan gaat er een wereld voor je open.
Groet,
Adriaan
-
Noud88
Wanneer is het brandstoffilter voor het laatst vernieuwd?