chasis

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
edgar

chasis

Bericht door edgar »

Wie kan mij helpen of advies geven.

Ik werk voor de komende 9 maanden in Engeland. Ik neem mijn 109 V8 mee met de bedoeling om haar daar te totaal te reviseren. Daar hoort ook een nieuw chasis bij. Wie kan mij vertellen of dit mag en hoe moet ik het regelen met de papier kraam, er zullen wel chasis nummers over geslagen moeten worden of iets dergelijks

Groeten

Edgar 109V8
Andrew V8 RRC

Re: chasis

Bericht door Andrew V8 RRC »

Ik zou heel simpel gewoon het nummer zelf omslaan en er verder niemand van op de hogte stellen gewoon netjes op de zelfde plek met ong de zelfde maat slag letters.

bewaar evt het stuk van het chassis met het origineel nummer en als imand vraagt dan heeft de leverancier van je chassis het nummer ingeslagen.

Ik neem aan dat je niet je auto gaat exporteren , en dan weer importeren.

zorg bij vertrek voor een jaar apk en verder niks zeggen , aangezien de auto toch still staat , ga je er mee rijden dan moet je het eenander regelen met je verzekering, de meeste staam max 6 maanden buitenland toe! daar na moet de auto weer minimaal twee weken op nl bodem hebben gereden , en ze kunnen zelfs bewijzen vragen om dit aan te tonen bij een evt ongeluk in het buitenland.

kun je nu wegens staat van de auto geen keuring krijgen , schors dan de auto voor een jaar en geef als stallings adress een kennis liefst bedrijf op waar (zogenaamd) de auto wordt gerestoureerd.

of vraag een mede prikker met veel series onderdelen of je daar als stallings adress mag opgeven en laat hier het stuk met het chassis nr achter , liefst een prikker met een berg plaatwerk en motoren zodat het plasiebel is dat hier een stage one in onderdelen ligt minus compleet chassis want deze is naar engenland gestuurd om te gebruiken als mal oid.

Ik zelf heb in 2002 tot 2003 onafgebroken rond gereden in de UK en heb helemaal niemand iets laten weten, nog verzekeraar of belasting dienst wel ging mijn keuring de dag voor vertrek in en was ik net 3 dagen over mijn keuring bij terugkomst.

dus niks zeggen en er niet continu mee rijden is het beste en het goedkoopste , je weizigt de auto niet dus zou ik ook gewoon zelf het nummer omzetten.

er zullen hier natuurlijk meer mensen hun mening over heben maar de andere metode kost je minimal een keuring bij de rdw.

Wat men niet weet, schaad men niet!

Suc6 Groet Andrew.
edgar

Re: chasis

Bericht door edgar »

Hi Andrew,

Die gedachte had ik eigenlijk ook al. Gewoon het zelfde nummer in meppen en niets zeggen. Komen er nog papieren van de leverancier bij een nieuw chasis??

Groeten

Edgar
Plaats reactie