dieselpomp afstellen

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
wim

dieselpomp afstellen

Bericht door wim »

Mijn 109 rookt nogal bij het starten en gedurende langere tijd stationair draaien. Nu will ik een paar standen uitproberen van de dieselpomp maar, das niet eenvoudig die tijd verdraaien. De leidingen naar de verstuivers voorkomen het vrijwillig draaien van de pomp. zijn er kunstof leidingen voor te koop? want als ik het goed zie. Moet ik de verstuivers los maken om de pomp te kunnen draaien en vervolgens de leiding bij buigen... dat maakt het proberen van verschillende standen niet makkelijk. of doe ik iets verkeerd?
mvg Wim
Willem

Re: dieselpomp afstellen

Bericht door Willem »

Normaal gesproken moet het voldoende zijn om de leidingen op te lossen en dan verdraaien en dan weer vast natuurlijk.
gr Willem
andrek

Bericht door andrek »

Klopt leidingen op de pomp lossen en minimaal draaien.
Pas op dat je moeren niet vermoerd.
Apke

Bericht door Apke »

Wim, verstellen van de pomp doe je milimeter voor milimeter. Kijk maar eens met een voelermaat hoe weinig een milimeter is.

De leidingen kan je eventueel wat losser draaien bij het verstellen.

Apke
Die het verstellen van de pomp stiekum best leuk vind, al is het maar omdat je ze snel resultaat kunt zien van wat je doet.
Gert

Bericht door Gert »

Kunstof is niet echt een oplossing. In een brandstofleiding staat een druk van ongeveer 135 bar. Een geschikt kunstof zou niet alleen die druk, maar ook de verandering daarvan moeten kunnen weerstaan. Ook niet alle kunstoffen kunnen tegen bijvoorbeeld diesel.
De rest van de antwoorden zijn al gegeven.

Groeten,

Gert
Bram109

Bericht door Bram109 »

Even voor de volledigheid, de openingsdruk van de verstuiver is 135 bar. Tijdens het inspuiten kan de druk oplopen tot 2 a 300 bar.
arnoud 109 seriesIII 2.25d

Bericht door arnoud 109 seriesIII 2.25d »

Als je het netjes wil doen stel je je pomp op timing met de daarvoor bedoelde sleutel. ff regelen of laten doen. weet je zeker dat ie goed staat. vervolgens leidingen netjes monteren (zonder teveel aan voorspanning, anders trilt de boel kapot)

Arnoud
Plaats reactie