GPS en/of TomTom
-
allroads
GPS en/of TomTom
Hallo Prikkers,
Ben aan het overwegen om een GPS aan te schaffen. Nu heb ik reeds TomTom, Wat is dan een goede keuze voor een GPS systeem. Zijn er prikkers die daar ervaring mee hebben. ?
GPS met kaart, kleur enz. Zie zelf even door de bomen het bos niet meer.
Heb naar systemen van Garmin gekeken.
Ook zou ik met de GPS wandelingen willen maken. Ik lees dat er veel gebruikt gemaakt wordt van Oziexplorer. Is dit een handig pakket om routes uit te zetten?
Wie zet mij op het goede spoor ??
Grt Allroads
Ben aan het overwegen om een GPS aan te schaffen. Nu heb ik reeds TomTom, Wat is dan een goede keuze voor een GPS systeem. Zijn er prikkers die daar ervaring mee hebben. ?
GPS met kaart, kleur enz. Zie zelf even door de bomen het bos niet meer.
Heb naar systemen van Garmin gekeken.
Ook zou ik met de GPS wandelingen willen maken. Ik lees dat er veel gebruikt gemaakt wordt van Oziexplorer. Is dit een handig pakket om routes uit te zetten?
Wie zet mij op het goede spoor ??
Grt Allroads
-
Highlander
Re: GPS en/of TomTom
Wil je een ideaal gps systeem voor in de landy kijk dan eens naar de
garmin 278.
Is een systeem om daadwerklijk het onderste uit de kan te halen met een gps.
Kijk eens op de site van www.gps-garmin.nl
garmin 278.
Is een systeem om daadwerklijk het onderste uit de kan te halen met een gps.
Kijk eens op de site van www.gps-garmin.nl
-
Martin (seriesIII -88)
als ik mij een beetje mag aansluiten in de rij.... ik krijg deze week een Ipaq 4350
Tom Tom heb ik al liggen maar Ozie lijkt me ook wel grappig...
Kan ozie draaien op een Ipaq 4350 en wat heb ik nodig?
Tom Tom heb ik al liggen maar Ozie lijkt me ook wel grappig...
Kan ozie draaien op een Ipaq 4350 en wat heb ik nodig?
-
Kapitein Iglo
Had je juist nog een email daarover gestuurd leo, op je hotmailadres... staat een leuke 2e hands op de site van notter.
-
jacob
ik heb op mijn tom tom 710
gewoon trip master software gezet als extra progamatje (gratisch down te loaden)
dan heb je ook gps functsie, en trip master met riset knop en van dat soor dingen.
richting in graden. gemidelde snelheid.
wypionts
heb er hele roadboeks me gereden gaat goed behalve in de beregen met en slecht sinaal dan kloppen de meters heel soms niet (en ja dat is erg vervelent)
mvg jacob
gewoon trip master software gezet als extra progamatje (gratisch down te loaden)
dan heb je ook gps functsie, en trip master met riset knop en van dat soor dingen.
richting in graden. gemidelde snelheid.
wypionts
heb er hele roadboeks me gereden gaat goed behalve in de beregen met en slecht sinaal dan kloppen de meters heel soms niet (en ja dat is erg vervelent)
mvg jacob
-
LaroFly TD5/90
Hoi Jacob,
welke tripmaster software gebruik je?
Groet,
Rob
welke tripmaster software gebruik je?
Groet,
Rob
-
LaroFly TD5/90
Hoi,
Allereerst moet je, je afvragen wat je er mee wilt gaan doen. Op je PDA heb je OziexplorerCE nodig en natuurlijk een GPS. Als je b.v. wilt gaan wandelen heb je dus aan je PDA in principe al voldoende. Je kan natuurlijk ook een Garmin Etrex kopen( goedkoop) deze heeft geen kaart maar wel de mogelijkheid om je track naar je PDA te zetten, zijn twee vliegen in een klap en is tegen een stootje bestand.
Ik heb heel wat spul uitgeprobeerd van duur naar goedkoop. En wat gebruik ik:
In de defender, vast een Laptop (Panasonic Toughbook CF-27 500Mhz, stof en bijna waterdicht met touchscreen) met GPS ( Garmin Etrax of Holux GPSlim236) en Ozieplorer voor het logen van een track en om te zien waar ik zit.
TomTom draait op Mijn MDA pro voor navigatie, tevens zit er OziexplorerCE op.
Even ter aanvulling Ozi is GEEN navigatie systeem zoals TomTom of andere. Wel kan je vooraf een route maken en deze volgen. Plaatsnamen laten zoeken enz.
Hoop dat dit wat helpt.
Groet,
Rob
Allereerst moet je, je afvragen wat je er mee wilt gaan doen. Op je PDA heb je OziexplorerCE nodig en natuurlijk een GPS. Als je b.v. wilt gaan wandelen heb je dus aan je PDA in principe al voldoende. Je kan natuurlijk ook een Garmin Etrex kopen( goedkoop) deze heeft geen kaart maar wel de mogelijkheid om je track naar je PDA te zetten, zijn twee vliegen in een klap en is tegen een stootje bestand.
Ik heb heel wat spul uitgeprobeerd van duur naar goedkoop. En wat gebruik ik:
In de defender, vast een Laptop (Panasonic Toughbook CF-27 500Mhz, stof en bijna waterdicht met touchscreen) met GPS ( Garmin Etrax of Holux GPSlim236) en Ozieplorer voor het logen van een track en om te zien waar ik zit.
TomTom draait op Mijn MDA pro voor navigatie, tevens zit er OziexplorerCE op.
Even ter aanvulling Ozi is GEEN navigatie systeem zoals TomTom of andere. Wel kan je vooraf een route maken en deze volgen. Plaatsnamen laten zoeken enz.
Hoop dat dit wat helpt.
Groet,
Rob
-
allroads
Oke hier kan ik wel wat meer mee.
Wat ik eigenljik bedoel is wat voor GPS systeem is het meest handig naast TomTom..
Een losse GPS met kaart functie of kan dit ook zonder kaart functie.
De GPS's met kaart functie hebben nogal een hoge prijs. Als je dit met Ozi op je GPS kan zetten ben je er vlogens mij ook. En hueft je GPS dit alleen maar te ondersteunen.
Of werkt dat niet zo.
Grt allroads
Wat ik eigenljik bedoel is wat voor GPS systeem is het meest handig naast TomTom..
Een losse GPS met kaart functie of kan dit ook zonder kaart functie.
De GPS's met kaart functie hebben nogal een hoge prijs. Als je dit met Ozi op je GPS kan zetten ben je er vlogens mij ook. En hueft je GPS dit alleen maar te ondersteunen.
Of werkt dat niet zo.
Grt allroads
-
Kapitein Iglo
Ik zou best willen weten wat voor programmaatje dat is... want dat klinkt best wel interessant !
-
LaroFly TD5/90
Een Garmin gps met kaart matriaal is inderdaad duurder, je kunt echter geen kaarten die geschikt zijn voor ozi laden. Kijk anders ook eens even op de Ozi-UsersNL@yahoogroups.com
-
LaroFly TD5/90
www.oziexplorer.com her is ook een Nederlandse site via hen.
-
Roony
Ik heb gekozen voor de ASUS 636N, met de juiste software heb je alles-in-een. De reden dat ik dit apparaat heb gekozen zit in de communicatie mogelijkheden: blue tooth, WiFi en GPS. Met de juiste software kom ik nu overal en zonder problemen. Internetten etc ook perfect geregeld met dit apparaat.
-
andrek
Heb sinds kort een TomTom go europe
Uitstekend ding om je de weg te wijzen en heel nauwkeurig
Heb een Garmi GPSje zonderkaarten en compas
Deze kan lang op een batterij/accu
De GPS gebruik ik alleen om de aute weer te vinden
Dus auto stoppen GPS waypoint en sjouwen maar.
De kleine simpele GPSjes zijn nier erg nauwkerig maar of hij mij op 50 of 100 meter van de auto terug brengt maakt mij niet uit.
Uitstekend ding om je de weg te wijzen en heel nauwkeurig
Heb een Garmi GPSje zonderkaarten en compas
Deze kan lang op een batterij/accu
De GPS gebruik ik alleen om de aute weer te vinden
Dus auto stoppen GPS waypoint en sjouwen maar.
De kleine simpele GPSjes zijn nier erg nauwkerig maar of hij mij op 50 of 100 meter van de auto terug brengt maakt mij niet uit.