Hallo,
Heb nu een probleempje met het koppelingssysteem.van mijn defender 2,5 (1984) De hoofdcilinder vande koppeling lekt vloeistof.
Ik zou graag zelf de zaak willen vervangen maar vraag me af hoe het systeem daarna te ontluchten.
Graag zou ik wat tips krijgen.
Met vriendelijke groet,
Theo Schinnij
hoofdcilinder koppeling
-
Willem
Re: hoofdcilinder koppeling
Theo.
Als je de cylinder vernieuwd hebt en de leiding naar de hulpcylinder weer vast hebt gedraaid vul je het resevoir met rem olie.
Dan kan je het beste met een helper die je laat pompen op je koppelings pedaal.
Als de helper dan een beetje druk heeft draai je de ontluchtings nippel op de hulp cylinder open er komt dan schuim uit.
Nippel weer dicht
Dit herhalen tot dat er alleen remolie uit komt en je de hulp cylinder weer z'n werk ziet doen.
Wel je potje blijven vullen en de olie die uit je onluchtings nippel loopt opvangen.
Slangetje er op en dan in een potje laten lopen.
Als je echter geen helper kan vinden kan je ook het potje vullen voor de helft vullen met rem olie slangetje er in en de nippel open dan trappen tot dat het potje bijna leeg is nippel dicht potje vullen en koppeling proberen.Herhalen indien nodig.
Ik hoop dat het duidelijk is suk6
Willem
Als je de cylinder vernieuwd hebt en de leiding naar de hulpcylinder weer vast hebt gedraaid vul je het resevoir met rem olie.
Dan kan je het beste met een helper die je laat pompen op je koppelings pedaal.
Als de helper dan een beetje druk heeft draai je de ontluchtings nippel op de hulp cylinder open er komt dan schuim uit.
Nippel weer dicht
Dit herhalen tot dat er alleen remolie uit komt en je de hulp cylinder weer z'n werk ziet doen.
Wel je potje blijven vullen en de olie die uit je onluchtings nippel loopt opvangen.
Slangetje er op en dan in een potje laten lopen.
Als je echter geen helper kan vinden kan je ook het potje vullen voor de helft vullen met rem olie slangetje er in en de nippel open dan trappen tot dat het potje bijna leeg is nippel dicht potje vullen en koppeling proberen.Herhalen indien nodig.
Ik hoop dat het duidelijk is suk6
Willem
-
paulus
Re: hoofdcilinder koppeling
als je alleen de hoofdcilinder vervangt zit de rest en ook het lastigste stuk nog vol olie
hoofdcylinder vervangen en reservoirtje heel langzaam bijvullen zodat de lucht de kans krijgt omhoog te komen;
vaak is het dan niet nodig te ontluchten, zeker als de boel een nachtje de kans geeft
suc6 paul
hoofdcylinder vervangen en reservoirtje heel langzaam bijvullen zodat de lucht de kans krijgt omhoog te komen;
vaak is het dan niet nodig te ontluchten, zeker als de boel een nachtje de kans geeft
suc6 paul