Startmotor geen kracht
-
Richard
Startmotor geen kracht
Hoi,
Afgelopen week zijn er in mijn kabelboom een paar kabels door gebrand na het starten. Deze zijn inmiddels vervangen door nieuwe. Maar nu krijgt de startmotor de motor niet meer in het ronde (wel als de gloeipluggen eruit zijn, maar dan nog langzaam). Is het mogelijk dat de startmotor geen kracht genoeg meer heeft en zo meer stroom vraagt dat de kabels doorbranden?
Het gaat om een 2.5d n/a ingebouwd in een serie III.
Groet,
Richard
Afgelopen week zijn er in mijn kabelboom een paar kabels door gebrand na het starten. Deze zijn inmiddels vervangen door nieuwe. Maar nu krijgt de startmotor de motor niet meer in het ronde (wel als de gloeipluggen eruit zijn, maar dan nog langzaam). Is het mogelijk dat de startmotor geen kracht genoeg meer heeft en zo meer stroom vraagt dat de kabels doorbranden?
Het gaat om een 2.5d n/a ingebouwd in een serie III.
Groet,
Richard
-
RoLandrover
Re: Startmotor geen kracht
de dikke massa kabels wel inorde?
leg er eens een heeele dikke of zo'n brede platte naast en kijk eens wat ie doet.
grtn
Roland @ work
leg er eens een heeele dikke of zo'n brede platte naast en kijk eens wat ie doet.
grtn
Roland @ work
-
vincent
Grote kans dat bij een kortsluiting je accu de geest heeft gegeven.
Probeer eens met een andere accu of chech idd of je bekabeling dik genoeg is.
Vincent
Probeer eens met een andere accu of chech idd of je bekabeling dik genoeg is.
Vincent
-
Paul Stroink
Het kan zijn dat de startmotor zo zwaar draait dat hij enorm veel stroom trekt waardoor de kabels smelten. Ik had er laatst een waarvan het asje een klein beetje krom was, hierdoor smolten mijn extra dikke massakabel en mijn startkabels.
-
Richard
Ik heb zojuist met een startkabel een extra aarde gemaakt en geprobeerd om via een andere accu te starten, beide zonder succes.
Toch bedankt voor de snelle reactie,
Richard
Toch bedankt voor de snelle reactie,
Richard
-
Andrew V8 RRC
Als je kabels en accu in orde zijn dan zal het toch je starter zijn
even zoeken naar een andere of misschien even laten reviseren.
Groet Andrew.
even zoeken naar een andere of misschien even laten reviseren.
Groet Andrew.
-
andrek
Tijdens starten meten tussen huis startmotor en min accu.
Even met een lang stuk snoer (startkabel kan ook)
Als dit goed is meten op de startmotor tijdens starten.
Ook eens meten op je accu polen tijdens starten.
Op internet kun je voor de accu wel waarden vinden waar hij tussen moet vallen.
Een beetje een auto shop of kwikfit of iets dergelijks wil je accu vaak wel kostenloos testen.
Als je een beetje een serieuze universeel meter hebt kun je voor de metingen de hold min en max gebruiken, vind ik een geweldige optie voor dit soort problemen.
succes.
andrek
Even met een lang stuk snoer (startkabel kan ook)
Als dit goed is meten op de startmotor tijdens starten.
Ook eens meten op je accu polen tijdens starten.
Op internet kun je voor de accu wel waarden vinden waar hij tussen moet vallen.
Een beetje een auto shop of kwikfit of iets dergelijks wil je accu vaak wel kostenloos testen.
Als je een beetje een serieuze universeel meter hebt kun je voor de metingen de hold min en max gebruiken, vind ik een geweldige optie voor dit soort problemen.
succes.
andrek