Nog steeds een paar vraagjes...

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Lorenz

Nog steeds een paar vraagjes...

Bericht door Lorenz »

Hoi,

Ik heb mijn motorblok uit mijn IIa 88 1966 (benzine) gehaald, ik wil deze gaan reviseren.

Nu heb ik een tijdelijk blok gekocht die wil ik er zsm inhebben, maar dit is een serie 3 blok. Over de kleine verschilletjes heb ik een paar vragen:

De sensor van de koelvloeistoftemp. zit bij mijn oude blok rechts van de thermostaat, op het '' nwe'' blok zit ie links er een beetje tussen? (gezien vanaf de radiatorzijde)

Het vliegwiel (nwe blok) heeft in het midden een gat met een velsrandje (schrijf ik het goed?) dat velsrandje is gedeeltelijk afgebroken kan dit kwaad? Zo ja kan ik het oude vliegwiel overzetten?

Past het koppelingshuis van de serie 3 op mijn IIa versnellingsbak? Zo ja waar kan ik dan mijn onsteking afstellen ik zie voorop vlakbij de dynamo een soort van merktekenhoudertje op het blok zitten maar kan geen merktekens vinden in de krukaspoelie...

Dank u voor uw aandacht.

Groetjes Lorenz IIa 88 'Dreadnought'
onno

Re: Nog steeds een paar vraagjes...

Bericht door onno »

Heb denk ik wel een paar antwoorden!

De sensor rechts op je oude blok is dat niet de warning voor cold start?
bij serie III is hij er niet meer en dan zit er een schakelaartje op je shoke kabel.
In iedergeval is op het nieuwe blok de temp gever dus links onder er tussen.

Is het velsrandje niet wat er overgebleven is van de koperen bus die er hoort te zitten?
Het vliegwiel hoort uitgebalanceerdt te zijn alle beschadegingen zorgen voor onbelans! voor je tijdelijke blok zal het zolang niet veel uitmaken die gooi er toch weer uit voor de rest van je aandrijflijn is het natuurlijk minder. Het makkelijkste is denk ik zolang het vliegwiel maar omzetten.

Je bedoelt waarschijnlijk past mijn vliegwielhuis van serie iii op de 2a bak, Ja
Inderdaad de onsteking stel op basis van de tandjes bij de pulli en op de puli horen tekentjes te staan.

Onno
Lorenz

Re: Nog steeds een paar vraagjes...

Bericht door Lorenz »

Oke, hardstikke bedankt voor de antwoorden ik kan nu weer verder!

(ja inderdaad vliegwielhuis haha)

Groet Lorenz IIa 88 1966 'Dreadnought'
Plaats reactie