ik weet het niet meer

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Chrisrangerover

ik weet het niet meer

Bericht door Chrisrangerover »

beste prikkers,

o jee ,
ik ben nu echt de weg kwijt, ik heb mijn range 6 jaar. Zojuist motor uit model 1985
(ruil) erin geplaatst ( best veel werk, goed gelukt dacht ik) maar ben ook mijn koppelingsdruk kwijt, momenteel:
cilindertje verwijderd ( is nog goed) en ik voel nogal veel losse speling aan de koppelingsvork, deze kan ik 5 cm heen en weer halen.
Heb ik iets fout gedaan ???

weet iemand of het normaal is dat er speling zit op de vork die naar de versnellingsbak -as gaat

ik hoop dat de motor er weer niet uit hoeft, pfffffffffffffffff

chris
"90"

Re: ik weet het niet meer

Bericht door "90" »

Hm, de speling die je aangeeft is ongeveer net zoveel als het formaat van het druklager. Die ben je toch niet vergeten hoop ik.........

Groet van Marco!
Puffino

Bericht door Puffino »

Speling. Het klinkt als.... of de motor er weer uit, OF de bak.....

Oei, ik voel met je mee. Ik heb overigens dezelfde indruk als "90". Als je in vredesnaam maaar NIET start nu...... Of ik moet h etmis hebebn, maar dat lijkt me nu even niet gezond....
Rene

Bericht door Rene »

Speling.....klinkt als wat ik 2 weken terug had. Master en slave vervangen viel mij ook op dat de vork in de bak ong. 6 cm vrij kon bewegen. In mijn geval is de bak niet van het blok geweest. Ik heb vervolgens de boel ontlucht en toen gestart en wat er toen gebeurde........perfect werkende koppeling! Dit alles betrof een V8 en een LT95 uit 1983.

Inmiddels al weer de nodige km's gemaakt (Hengelo-Zoetermeer-Hengelo) en lokaal natuurlijk ook. Tot nu toe werkt alles perfect heb zelfs het gevoel dat een groot gedeelte van de speling (klonk) in de aandrijving weg is.

Als je het niet vertrouwt wacht nog meer reacties af.

Groeten Rene

Landrover 1983 110 3.5L V8
chrisrangerover

Bericht door chrisrangerover »

jongens bedankt

ik ga ontluchten vanmiddag
ik hoop dat dit het is want ik weet zeker dat het druklager erop zit

many thanks
RR Cgris

Chrisrangerover schreef:
>
> beste prikkers,
>
> o jee ,
> ik ben nu echt de weg kwijt, ik heb mijn range 6 jaar.
> Zojuist motor uit model 1985
> (ruil) erin geplaatst ( best veel werk, goed gelukt dacht ik)
> maar ben ook mijn koppelingsdruk kwijt, momenteel:
> cilindertje verwijderd ( is nog goed) en ik voel nogal veel
> losse speling aan de koppelingsvork, deze kan ik 5 cm heen en
> weer halen.
> Heb ik iets fout gedaan ???
>
> weet iemand of het normaal is dat er speling zit op de vork
> die naar de versnellingsbak -as gaat
>
> ik hoop dat de motor er weer niet uit hoeft, pfffffffffffffffff
>
> chris
110

Bericht door 110 »

Het klopt dat de kopelingsvork heen en weer bewogen kan worden, bedenk maar eens hoeveel ruimte er nog is tussen het laten raken van de drukgroep door het druklager en het tegen de versnellingsbak aan laten komen van dit lager (heen en weer schuiven over de "koker" die om de ingaande as van de versnellingsbak zit).

Ik zou eerst eens proberen druk te krijgen in het koppelingssysteem, zodat dat werkt, en dan kijken of je kan ontkoppelen (door bijvoorbeeld iemand de krukas te laten draaien terwijl je de koppeling probeert).

Succes
chrisrangerover

Bericht door chrisrangerover »

Bedankt jongens,

ik ga aan de slag

chris
Plaats reactie