Belgische wagen bijna belastingvrij?
-
Tallguy
Belgische wagen bijna belastingvrij?
Ik heb even een vraagje betreffende onderstaande advertentie van de paginamarkt.
Te koop : Def 90 - 200 TDI
90, bouwjaar 1985 maar vorig jaar volledig gerestaureerd met o.a.: -ander gezandstraald, gemetaliseerd en ...
Kosten: Vraagprijs € xxxxxxx
Lijkt me een keurige wagen, inmiddels in perfecte staat, mooie prijs en zo, maar . . . . . . . .
Wat nu als ik die wagen naar Nederland haal en op Nederlands kenteken wil laten zetten ?
Is de wagen dan evengoed volgend jaar belastingvrij ?
Gezien de verhalen hier op de prik ben ik daar wel benieuwd naar want de wagen heeft :
a) nieuw chassis, al dan niet origineel Landrover.
b) een 200 TDi motor.
c) een nieuwe bulkhead.
Ga ik dan hier in Nederland helemaal voor gaas door die mooie 1/3 - 2/3 regeling? Of moet de RDW deze wagen "gewoon" een Nederlands kenteken geven op basis van bouwjaar 1985 vanwege het feit dat de wagen zo ook in Belgie geaccepteerd is (geweest)?
De wagen is duidelijk niet ge-Frankesteind zoals dat hier zo mooi genoemd wordt, maar is eigenlijk op sommige punten duidelijk veel nieuwer als 1985.
Ik blijf het toch maar een lastige materie vinden allemaal . . . . . . . .
Alvast bedankt voor enige opheldering,
Gert-Jan.
Te koop : Def 90 - 200 TDI
90, bouwjaar 1985 maar vorig jaar volledig gerestaureerd met o.a.: -ander gezandstraald, gemetaliseerd en ...
Kosten: Vraagprijs € xxxxxxx
Lijkt me een keurige wagen, inmiddels in perfecte staat, mooie prijs en zo, maar . . . . . . . .
Wat nu als ik die wagen naar Nederland haal en op Nederlands kenteken wil laten zetten ?
Is de wagen dan evengoed volgend jaar belastingvrij ?
Gezien de verhalen hier op de prik ben ik daar wel benieuwd naar want de wagen heeft :
a) nieuw chassis, al dan niet origineel Landrover.
b) een 200 TDi motor.
c) een nieuwe bulkhead.
Ga ik dan hier in Nederland helemaal voor gaas door die mooie 1/3 - 2/3 regeling? Of moet de RDW deze wagen "gewoon" een Nederlands kenteken geven op basis van bouwjaar 1985 vanwege het feit dat de wagen zo ook in Belgie geaccepteerd is (geweest)?
De wagen is duidelijk niet ge-Frankesteind zoals dat hier zo mooi genoemd wordt, maar is eigenlijk op sommige punten duidelijk veel nieuwer als 1985.
Ik blijf het toch maar een lastige materie vinden allemaal . . . . . . . .
Alvast bedankt voor enige opheldering,
Gert-Jan.
-
Jurriaan
Re: Belgische wagen bijna belastingvrij?
Bulkhead is gewoon vervangingsdeel en doet niet terzake.
Motor ligt eraan of dat netjes op kenteken staat, maar dat is volgens mij vaak wel zo omdat de auto anders niet door de Belgische keuring komt. Zou dat wel even checken.
Weet niet waar het chassis vandaan komt, bij een vervangend nieuw origineel Land Rover chassis kun je minder problemen verwachten dan bij een reproductie of zelfs een chassis van een andere auto afkomstig.
Jurriaan.
Motor ligt eraan of dat netjes op kenteken staat, maar dat is volgens mij vaak wel zo omdat de auto anders niet door de Belgische keuring komt. Zou dat wel even checken.
Weet niet waar het chassis vandaan komt, bij een vervangend nieuw origineel Land Rover chassis kun je minder problemen verwachten dan bij een reproductie of zelfs een chassis van een andere auto afkomstig.
Jurriaan.
-
Jurriaan
Gert-Jan,
Specifiek over deze auto: [www.lroc.be]
Jurriaan.
Specifiek over deze auto: [www.lroc.be]
Jurriaan.
-
Paul Stroink
Er is een gebruikt chassis voor de auto gebruikt. Dat is niet toegestaan. De auto kan er natuurlijk tussendoor schieten maar officieel mag er geen kenteken worden afgegeven. Mogelijk is er nog een kenteken af te geven met de indentiteit van de donorauto van het chassis, maar daar zullen wel geen papieren meer van zijn.
-
Scratch
"Er is een gebruikt chassis voor de auto gebruikt. Dat is niet toegestaan"
Waar staat dat !?
RDW slaat zo een nummer over als je kan aantonen dat het een "eerlijk" chassis is. Moet je bij je nieuwe chassis dus wel papieren hebben die je inleverd.
gr eric
Waar staat dat !?
RDW slaat zo een nummer over als je kan aantonen dat het een "eerlijk" chassis is. Moet je bij je nieuwe chassis dus wel papieren hebben die je inleverd.
gr eric
-
Jurriaan
Ze hebben net voor mij uitgezocht dat dat niet kan... Mag wel de identiteit van het vervangingschassis voeren, maar dat is nou net niet wat ik wil. 1990&1997 vs. 1983.
Jurriaan.
Jurriaan.
-
Scratch
Dan zou ik zeggen, gebruik vervangings delen van het goede chassis 
Zo'n beetje alles wat achter je voorste veerpoten zit
Volgens mij is dit nu net wat RDW "niet" wil
gr Eric
Zo'n beetje alles wat achter je voorste veerpoten zit
Volgens mij is dit nu net wat RDW "niet" wil
gr Eric
-
Paul Stroink
Iedereen moet lekker zelf weten wat hij doet. En er zijn er ook een boel die dat doen, en dat resulteert jaarlijks in een groot aantal plantenbakken.
Ik ben tegenwoordig vele malen per week bij de RDW hier in Almelo, en zie daar een groot aantal problemen langskomen.
Zelf neem ik liever het zekere voor het onzekere, én heb ik het over het algemeen wat makkelijker bij de RDW dan de gemiddelde particulier, toch heb ook ik elk jaar nog een paar mooie plantenbakken...
Op het moment heb ik zelfs drie niet te identificeren auto's op mijn terrein staan. Geen tijd om te slopen, geen ruimte om alles op te slaan, bovendien zijn de onderdelen toch bijna niks waard. Je zou ze bijna naar de sloop brengen, maar dat doe je natuurlijk niet met een land rover.
Ik denk dat ik van een van de probleemgevallen maar een offroad speeltje voor mezelf ga maken, ooit......heb toch nooit tijd....
Dus....waarom een twijfelgeval kopen, gewoon wat geduld hebben en wachten tot er iets langskomt met zekerheid. Aanpassen naar eigen wensen kan dan altijd nog.
Ik ben tegenwoordig vele malen per week bij de RDW hier in Almelo, en zie daar een groot aantal problemen langskomen.
Zelf neem ik liever het zekere voor het onzekere, én heb ik het over het algemeen wat makkelijker bij de RDW dan de gemiddelde particulier, toch heb ook ik elk jaar nog een paar mooie plantenbakken...
Op het moment heb ik zelfs drie niet te identificeren auto's op mijn terrein staan. Geen tijd om te slopen, geen ruimte om alles op te slaan, bovendien zijn de onderdelen toch bijna niks waard. Je zou ze bijna naar de sloop brengen, maar dat doe je natuurlijk niet met een land rover.
Ik denk dat ik van een van de probleemgevallen maar een offroad speeltje voor mezelf ga maken, ooit......heb toch nooit tijd....
Dus....waarom een twijfelgeval kopen, gewoon wat geduld hebben en wachten tot er iets langskomt met zekerheid. Aanpassen naar eigen wensen kan dan altijd nog.
-
Scratch
én heb ik het over het algemeen wat makkelijker bij de RDW dan de gemiddelde particulier
Vriend, vertel !!
Vriend, vertel !!
-
Paul Stroink
zoals gezegd, ik kom er erg vaak, ken iedereen goed, heb heel veel probleemloze auto's ingevoerd. Men weet daarom dat ik meer van Land Rovers afweet dan zij zelf en ze nemen dus makkelijker iets van mij aan.
Afgelopen week werd er in Almelo bijvoorbeeld een 109 ingevoerd uit 1976, met sluittekens voor en na het chassisnummer, dat is vreemd, dat heeft een series eigenlijk nooit. Dan bellen ze mij om te vragen of ik dat wel eens tegenkom...maar dat weet ik ook niet, ik weet niks van series..
Afgelopen week werd er in Almelo bijvoorbeeld een 109 ingevoerd uit 1976, met sluittekens voor en na het chassisnummer, dat is vreemd, dat heeft een series eigenlijk nooit. Dan bellen ze mij om te vragen of ik dat wel eens tegenkom...maar dat weet ik ook niet, ik weet niks van series..
-
Scratch
...maar dat weet ik ook niet, ik weet niks van series..
natuurlijk wel, jij weet alles van Serie's
Gewoon vertellen dat het klopt !!
gr Eric
natuurlijk wel, jij weet alles van Serie's
gr Eric