Leiding van vliegwielhuis naar ....... ???

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
D&G

Leiding van vliegwielhuis naar ....... ???

Bericht door D&G »

Vandaag de laatste zaken gemonteerd op/aan m'n nieuwe blok. Starten deed hij ook al . Had gisteren een bedraddingsprobleem, maar dankzij Hendrik zag ik het licht ;-) De bobine moet niet aan massa.

Op het nieuwe blok zit aan de onderkant van het "vliegwielhuis" een opening waar ik een nippel met leiding in kan draaien (en ook gedraaid heb) waarvan de leiding netjes naar boven loopt richting brandstof pomp/onsteking.

Wie weet wat dit is, op mijn oude blok zat dit niet.

Vielen dank maar weer!
Gerard
Frans Bonnes

Re: Leiding van vliegwielhuis naar ....... ???

Bericht door Frans Bonnes »

Heb je nu de opening van de waadplug gebruikt?

fb
Sven

Bericht door Sven »

Euhm, is dat niet het ontluchtingsgaatje van je vliegwielhuis (waar je een wade-plug in kan draaien)???D&G schreef:

Groet,

Sven
Sven

Bericht door Sven »

Enne, heb je niet per ongeluk de leiding die aan de slave cilinder van je koppeling hoort in je wade-plug gat gedraaid?

Sven
D&G

Bericht door D&G »

Hahaha

Nee hoor! Koppeling is blijven zitten. Het is echt een gat met schroefdraad aan de motorzijde

Waar zit normaal de waadplug?

Gerard
bas88pickup

Bericht door bas88pickup »

Onderaan Gerard, onderin de Bell-house, waarschijnlijk waar jij nu iets hebt ingedraaidt

Gr, Bas
D&G

Bericht door D&G »

Okay, maar waarom zat dit gat dan niet in mijn oude (12V) blok?

En... klopt het dat er vanuit dit gat een leiding naar boven loopt, deze leiding zat origineel bij het blok.

Gerard
bas88pickup

Bericht door bas88pickup »

Waadplug opening is meestal gewoon open hoor, soms zit de plug er permanent in(TD5). Of het klopt dat die leiding eraan hoort weet ik iig niet.Heb het nog nooit gezien,militaire applicatie toevallig?

Gr,Bas
Bart van Dessel

Bericht door Bart van Dessel »

Misschien is het een ontluchtingsleiding, wel gevaarlijk als je een kleine lekkage hebt, dan loopt ie vol. Maar een Land Rover lekt gelukkig niet;-)

Gr, Bart
D&G

Bericht door D&G »

Vandaag inderdaad gelezen: Mijn Land Rover lekt niet, hij bakent zijn territorium af!
Rickske

Bericht door Rickske »

yep, de mijne kwijlt ook als ie n fijn tochtje heeft gemaakt.. maar daar ben ik eigenlijk niet zo blij mee..
Plaats reactie