Villar?

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
theironnurse

Villar?

Bericht door theironnurse »

Beste Prikkers...

Wie zegt het merk Villar wat... Het is een wielremcilinder waarvan ik er enkele heb die bij een partij LR onderdelen zitten welke ik heb aangekocht. Mijn speurtocht op internet levert mij te weinig op. Ze zijn nogal afwijkend van formaat voor op een LR
Op de cilinder staat ingeslagen ?VILLAR CR-5399?.

Hoogstwaarschijnlijk is dit ooit eens een verkeerde bestelling voor remcilinders geweest, maar als ik zou kunnen weten voor welk voertuig ze dan wel geschikt zijn kan ik misschien iemand blij maken met deze...

Als er iemand is onder jullie die iets meer weet van dit merk..? Ik ben benieuwd!

Groet,

Gilbert
The Iron Nurse
Jan.T

Re: Villar?

Bericht door Jan.T »

he Gilbert,

Hij is weer door de keuring

groet Jan.T

ps.Had jij nog iets liggen van camo codering op pdf formaat???(wilde ik je altijd nog vragen)
Rudolfo2

Bericht door Rudolfo2 »

Ik zal 6 jaar na dato nog even reageren. Zojuist van mijn Lightweight serie IIa van 1971 de wielremcylinders vervangen. Voor staat er Villar CR5399 op de cylinders. Ik heb deze waarschijnlijk 10 jaar geleden bij Van Dam aangeschaft. Ik moet eerlijk zeggen dat zij er vanbinnen nog prima uitzien. Geen lekkage Ik dacht na 10 jaar zijn ze wel aan vervanging toe. Wanneer je Villar CR5399 googled kom ik alleen dit berichtje op het prikbord tegen. Ik word wel nieuwsgierig naar deze fabrikant.

vr gr

Ruud
Dennis101

Bericht door Dennis101 »

Dit merk kwam je vroeger inderdaad nogal eens tegen als alternatief voor de aluminium Lucas Girling cilinders, alleen vindt je ze nauwelijks meer.
Gelukkig hebben we tegenwoordig de stalen Delphi cilinders als uitstekend alternatief.
Persoonlijk geef ik op het moment de voorkeur aan Delphi.

Dennis B
Sean

Bericht door Sean »

Villar was een spaanse fabrikant die o.a. leverde voor de LandRover-Santana, heb ik wel eens gehoord.
Wij kennen de RDW-type-goedkeuring voor een auto-model, als die goedkeuring er is mag er daarna vrij ge-importeerd worden.
Dat had Spanje vroeger niet, iedere ge-importeerde auto moest apart type-gekeurd, een kostbare zaak dus. Voor in Spanje geproduceerde autos was er wel de goedkeuring per model, vandaar dat er assemblage-fabrieken in Spanje kwamen ( Santana , Seat etc ). Dikke kans dus dat Villar gewoon lokale copie-en leverde van andere europese merken.

Grtz.
Plaats reactie