canvas schimmel erin

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
caligaris987

canvas schimmel erin

Bericht door caligaris987 »

beste allemaal,

ben mijn daktent aan het demonteren door brand is er veel water in gekomen kon er niet eerder aan beginnen dus nu heb ik het probleem dat er een schimmelvorming over de gehele tent zit en dat de houten bodemplaat schimmel bevat

deze ziet er uit als een witte zwam die als een koek losgetrokken kan worden en lijkt op de huiszwam, hoe ga ik dat er nu weer uit krijgen

heb tevens een beetje zitten googlen en zag dat die witte zwam wel gevaarlijk veel op de huiszwam leek die moeilijk te bestrijden is

hoe kan de houten bodem het beste aanpakken en hoe krijg ik dat canvas weer schoon

alle tips zijn welkom en alvast bedankt hiervoor

gr bert

PS grapjes over de schimmel van sinterklaas heb ik thuis al gehoord
Geertjan

Re: canvas schimmel erin

Bericht door Geertjan »

voor het aangetaste canvas zou ik even naar de Waard tenten bellen die hebben er wel een middeltje voor
de houten plaat zou ik vervangen (zwam heeft sporen) dus moeilijk weg te krijgen

Geertjan
Wompel

Bericht door Wompel »

Alles met sopje zachte zeep schoon maken met een borstel, goed afspoelen en goed laten drogen (zon/wind). Er zijn wel middeltjes in de handel maar het beste is zorgen dat de omstandigheden zo zijn dat de schimmel niet kan groeien.
Marc-my-Words

Bericht door Marc-my-Words »

En wat het hout betreft:
Als het werkelijk huiszwam is, of er veel op lijkt dan is het stoken van een vuurtje de beste weg. Huiszwam is erg moeilijk te bestrijden, en erg hardnekkig. Het door de zwam aangetaste hout betreft bovendien gewoonlijk een veel groter deel als de zichtbare schimmel/vruchtlichamen.
Marc
a.wilbie

Bericht door a.wilbie »

op het werk bestrijden we de huis en kelderzwammen met itoxan-bhm 60%.
rekening houdend dat van af het zichtbare zwamlichaam een stuk van 50cm tot 100cm moet worden weggehaald ivm draden.
als het kan is vervangen makkelijker, ook ivm de gezondheid van diverse familileden (dikke rode ogen, droge keel) en de kosten van het laten behandelen, aangezien dat soort middelen alleen door erkende vaklieden met certificaten mag worden verwerkt.
mvg,
Arjan Wilbie
Plaats reactie