Beste Prikkers,
Ik heb mijn 2.25 diesel blok ( 3x gelagerd series 3) uit elkaar liggen. Op de loopvlakken van de krukas zitten duidelijk voelbare randen bij de hoofdlagers. Het vlak is niet helemaal glad. In het midden van het vlak zit een rand, precies waar de olie uitkomt en waar de lagers dunner zijn.Hoe erg is dit? Zou dit kunnen komen door het grote olieverbruik? Of iets anders?
Kan ik evt. de krukas uit een oud benzineblok gebruiken indien deze niet is afgeslepen Het gaat hier om een blok uit een series 2a.
Alvast bedankt..
Groeten,
Stijn
Slijtage krukas
-
RoLandrover
Re: Slijtage krukas
Om een krukas te beoordelen moet deze met een micrometer gemeten worden,.....
maw,..als je de slijtage en krassen kas voelen is het (vermoedelijk vanaf hier gezegt) afgelopen met het asje.
dat de krukas van een benzine blok te gebruiken is lijkt mij maar een heel kleine kans van slagen/passen te hebben. Al is het blok in de basis gelijk.....zal je zien dat er nogal wat verschillen blijken te zijn. Al ben ik niet helemaal op de hoogte van seriesblokken.
grtn
RoLandRover
maw,..als je de slijtage en krassen kas voelen is het (vermoedelijk vanaf hier gezegt) afgelopen met het asje.
dat de krukas van een benzine blok te gebruiken is lijkt mij maar een heel kleine kans van slagen/passen te hebben. Al is het blok in de basis gelijk.....zal je zien dat er nogal wat verschillen blijken te zijn. Al ben ik niet helemaal op de hoogte van seriesblokken.
grtn
RoLandRover
-
Art
Stijn,
Volgens mij wel. Maar zie hier een bijdrage van de laro-wikipedia; www.prikpagina.nl/read.php?f=1003&i=410849&t=410847
Groet, Art
Volgens mij wel. Maar zie hier een bijdrage van de laro-wikipedia; www.prikpagina.nl/read.php?f=1003&i=410849&t=410847
Groet, Art
-
stijn
Ik heb die posting ook gelezen maar wist niet of dit ook voor de oudere series 2 blokken zou gelden.
Gr.
Stijn
Gr.
Stijn