Kan dit: motor starten door opgekrikt wiel te draaien?
-
Lucas van Lierop
Kan dit: motor starten door opgekrikt wiel te draaien?
Heb laatste tijd wat pech met lege accu door vergeten stroomverbruikers, gelukkig had ik een vriendelijke buurman die wel even wilde helpen met jumpstart, dat heb je natuurlijk niet altijd/overal.
Ik kreeg laatst hier de tip om kleppen te stellen door een voorwiel op te krikken en zo de motor te verdraaien. Nu dacht ik stel dat je ergens staat en je hebt geen mogelijkheid tot jumpstart, laden, aanslepen, duwen etc. Zou je dit dan kunnen toepassen om de motor te starten als je het contact aanzet?
Dit alles er vanuit gaande dat het andere voorwiel vast staat met wig ofzoiets, de achterwielen op de handrem en difflock uit. Dan zou alleen het opgekrikte wiel moeten gaan draaien als je eenmaal start toch?
Heeft iemand dit wel eens geprobeerd?
Groet
Lucas
Ik kreeg laatst hier de tip om kleppen te stellen door een voorwiel op te krikken en zo de motor te verdraaien. Nu dacht ik stel dat je ergens staat en je hebt geen mogelijkheid tot jumpstart, laden, aanslepen, duwen etc. Zou je dit dan kunnen toepassen om de motor te starten als je het contact aanzet?
Dit alles er vanuit gaande dat het andere voorwiel vast staat met wig ofzoiets, de achterwielen op de handrem en difflock uit. Dan zou alleen het opgekrikte wiel moeten gaan draaien als je eenmaal start toch?
Heeft iemand dit wel eens geprobeerd?
Groet
Lucas
-
Anton
Re: Kan dit: motor starten door opgekrikt wiel te draaien?
Kijk dit filmpje maar is:
Een stel mafkezen uit Harderwijk die zich op winteravonden stierlijk vervelen.
Een stel mafkezen uit Harderwijk die zich op winteravonden stierlijk vervelen.
-
Bart van Dessel
Die stel mafkezen zijn wel kreatief, en een gezond motortje....
gr, Bart
gr, Bart
-
Yuri 90TDI
ja, één daarvan herken ik duidelijk als prikker, ik ben alleen z'n naam vergeten 
(diegene die de demonstratie van commentaar voorziet)
grtz,
Yuri 90TDI
(diegene die de demonstratie van commentaar voorziet)
grtz,
Yuri 90TDI
-
Scratch
Oke, nog een keer dan...
gr Eric
gr Eric
-
Rickske
Hey Luc, anders monteer je een accuschakelaar. Of je koopt een zonnepaneeltje, heb je altijd wat prik!
-
Lucas van Lierop
Blijkbaar kan het dus inderdaad 
Enneh Rick, dat eerste zou nog kunnen idd, 2e niet. Het gebeurt nl altijd als ik in het donker onder een boom sta en snel weg moet.
Maar ik denk dat ik het ook eens ga proberen, heb vriendin al gevraagd of ze een filmpje wil maken
Groet
Lucas
Enneh Rick, dat eerste zou nog kunnen idd, 2e niet. Het gebeurt nl altijd als ik in het donker onder een boom sta en snel weg moet.
Maar ik denk dat ik het ook eens ga proberen, heb vriendin al gevraagd of ze een filmpje wil maken
Groet
Lucas
-
Rickske
tja, wie heeft er dan ook haast En een landrover? hahaha
Maar ik ben wel benieuwd of je dit lukt!
Hoeist met de as?
Rickske
Maar ik ben wel benieuwd of je dit lukt!
Hoeist met de as?
Rickske
-
marcel
Hoi,
Een zonne paneeltje om de accu bij te laden heb ik bij de action zien liggen voor €9.95. Over de kwaliteit kan ik niet zeggen .
Groeten Marcel
Een zonne paneeltje om de accu bij te laden heb ik bij de action zien liggen voor €9.95. Over de kwaliteit kan ik niet zeggen .
Groeten Marcel
-
G men (Gargamel)
Ik zou voor die 9,95 geen wonderen verwachten. Als je geluk en hel veel zon hebt, levert het genoeg stroom om de zelfontlading te compenseren.
Aan de andere kant, het geld is het ook niet......
Gerrit
Aan de andere kant, het geld is het ook niet......
Gerrit
-
Lucas van Lierop
Hmm net even geprobeerd maar in je in eentje krijg je de motor toch niet aan de gang, leuk geprobeerd iig 
Groet
Lucas
Groet
Lucas
-
Rickske
Krijg je m in je eentje gewoon niet rond?
-
Lucas van Lierop
Niet snel genoeg denk ik, of ik doe nog iets anders verkeerd, wel jammer!
-
Rickske
wel voorgegloeid en sleutel op contact?
-
Lucas van Lierop
Jep!,
Dit lijkt me een mooie om op de prikkersdag nog eens te proberen, daar zijn vast genoeg 'stuurlui aan wal' met ideeën.
Groet
Lucas
Dit lijkt me een mooie om op de prikkersdag nog eens te proberen, daar zijn vast genoeg 'stuurlui aan wal' met ideeën.
Groet
Lucas