achterste krukaskeerring

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
ignace

achterste krukaskeerring

Bericht door ignace »

Na het vervangen van de achterste krukaskeerring tijdens de motorrevisie blijkt toch dat er iets niet goed gegaan/gedan is.
Dus vandaag maar de bak eruit gehaald om zo bij de keerring te komen.
Bij het verwijderen van de keerring bleek dat het open einde vertikaal naar beneden stond.
Alvorens de volgende geplaatst wordt een paar vragen:
1) Moeten de uiteinden van de keerring met vloeibare pakking of met siliconenvet ingesmeerd worden?
2) In het werkplaatshandboek staat dat de keerring vastgehouden moet worden tijdens het vastzetten van de bovenste en onderste keerringhouder zodanig dat de uiteindes vertikaal staan richting cilinderkop. Hoe krijg ik dat voor mekaar?
-) zijn er nog andere hints/tricks

Grtn,

Ignace
henk de witte

Re: achterste krukaskeerring

Bericht door henk de witte »

Hallo Ignace,

Je schrijft niet om welk blok het gaat maar het klinkt hetzelfde als een 2,25 blok. Ik smeer de uiteinden en de omtrek van de keerring in met vloeibare pakking. Niet die rommel die vloeibaar blijft gebruiken. Ook belangrijk is bij deze ingreep het plaatsen van nieuwe kurken T pakkingen. Niet de oude gebruiken want dat is een garantie voor lekkage. Verder kun je de keering in de juiste positie zetten en dan zal die vast wel zo blijven zitten tijdens montage met wat vloeibare pakking.

Let wel op dat de keerring die je nu hebt gebruikt en die weer lekte, niet beschadigd is anders kun je daarna nog een keer.

Succes,

Henk de Witte.
ignace

Re: achterste krukaskeerring

Bericht door ignace »

Het blok is een 2,25 diesel.
88Cees

Re: achterste krukaskeerring

Bericht door 88Cees »

Tegenwoordig schrijft Land rover voor alle 4 cilinders, Hyloseal voor ipv de kurken t-seals.
Lagerblok monteren en dan door de gaatjes waar je carterpan zit Healoseal met spuitmondje vullen totdat het uit de gaatjes beneden bij de krukas eruit komt.
Gr Cees
Plaats reactie